Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
Filmler: Harry Potter'la karşılaştırmayın
Yayınlanma tarihi Mart 11, 2002 - 09:54:44 Gönderen RingMaster |
|
taniquetil göndermiş "En çok okunan kitaplar olan Yüzüklerin Efendisi ve Harry Potter'ın filmleri birbirlerine çok yakın zamanda gösterime girdi ve malesef kitapları bile okumayan kişilerce şaçma yorumlar yapıldı. İşin en komik yanı bu iki filmin birbiriyle karşılaştırılmasıydı. Harry Potter daha fazla hasılat yaptığından Yüzüklerin Efendisi'nden üstün tutanlar bile oldu; ancak ikisinin tek ortak yanı hayal ürünü olması. Harry Potter 12 yaşındaki bir ufaklığın macerasıyken Yüzüklerin Efendisi daha ciddi görünüyor bana. Yıllar süren ince bir çalışmanın ürünü olan Yüzüklerin Efendisi, Harry Potter'la karşılaştırılmasın. Harry p'nin hitap ettiği kesim daha geniş bunu kabul ediyorum çünkü her çocuğun ilgilendiği modern bir masal niteliğinde. Gerçekliğini bu yüzden kaybediyor, günümüzde yaşanan masallar inandırıcı gelmiyor.
Artık kendini kanıtlamış bir romana rakip olarak aniden parlayan bir yıldızı kimse gösteremez.
Herkes Harry p okuyabilir ancak herkes Yüzüklerin Efendisini herkes anlayamaz. "
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"Filmler: Harry Potter'la karşılaştırmayın" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 119 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
ne sinir bozucu!! (Puan: 1) Gönderen QueenOfThePast Tarih: Mart 12, 2002 - 17:51:10 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | kesinlikle sana katılıyorum.o kadar sinir bozucu bişi ki bu iki kitabın karşılaştırılması!
harry potter kırmızı başlıklı kız gibi tamamen saçma ve sadece eğlence için yazılmış bi kitap..
lotr ise tamamen bir dünya bi kitaptan öte..onlar oluyosun, orda yaşıyosun, onların yaptığını yapıyosun kitabı okurken.. öte yandan lotr la bağlantılı frp yi oynamak ve o dünyada tamamen istediğini yapmak ta ayrı bir zevk..lotr bizim ikinci dünyamız harry potter ise tamamen bir çocuk masalı
en çok sinirimi bozan şey ise kitabı bile okumayanların filmle ilgili yorum yaparak "ona gitçeğime harry potter a giderim daha iyi!" demeleri!
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
- seni kınıyorum Gönderen Anonim Tarih: Mart 27, 2002 - 16:28:38
- igrenc Gönderen Anonim Tarih: Nisan 10, 2002 - 16:32:37
- Re: igrenc Gönderen racknex Tarih: Ocak 08, 2007 - 18:41:29
- özürlülerin efendisi!!! Gönderen hpfan Tarih: Nisan 11, 2002 - 19:53:20
- Re: ne sinir bozucu!! Gönderen Anonim Tarih: Haziran 03, 2002 - 17:18:54
- 100 lotr? Gönderen Anonim Tarih: Haziran 03, 2002 - 20:02:30
- ABARTMA BE Gönderen Anonim Tarih: Haziran 13, 2002 - 13:38:31
- büyü de gel salakık Gönderen axana Tarih: Haziran 08, 2002 - 17:36:51
- Re: ne sinir bozucu!! Gönderen Anonim Tarih: Haziran 05, 2002 - 15:37:11
- Re:yüzüklerin efendisi sinir bozucu Gönderen Anonim Tarih: Haziran 05, 2002 - 15:42:16
- Re: ne sinir bozucu!! Gönderen Taniquetil Tarih: Haziran 08, 2002 - 17:57:49
- Re: ne sinir bozucu!! Gönderen Anonim Tarih: Ağustos 20, 2002 - 20:00:31
- [Başlıksız] Gönderen karakomutan Tarih: Ağustos 16, 2007 - 16:07:22
- Re: ne sinir bozucu!! Gönderen freudo Tarih: Aralık 19, 2002 - 23:02:01
- Re: hem haklı hem de değil Gönderen Anonim Tarih: Nisan 26, 2005 - 17:50:44
dikkatinize (Puan: 1) Gönderen Taniquetil Tarih: Mart 12, 2002 - 22:14:05 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Yalnız söylemek istediğim birşey var bu yorumu okuyanlara. Ben Harry Potter'ı da okudum ve onu sevenlere de saygı duyuyorum. Harry Potter düşmanı da değilim, o yüzden lütfen beni yanlış anlamayın.
sevgiler |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Mart 14, 2002 - 21:12:07 | bence bu çok saçma birşey yani Harry Potter'a da bayağı emek harcanmış. Romanları pek çok dile çevriliyor ve her ülkede satış rekorları kırıyor ayrı bölümlerde olsa da filmin yüzüklerin efendisinden daha fazla hasılat yaptığı kesin |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen axana (axana@mynet.com) Tarih: Mart 16, 2002 - 16:47:33 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bence ikisi arasındaki en önemli fark Harry Potter'ın kendi dünyamızın içinde bir yerlerdeki büyülü dünyası olması, LOTR'da ise izleri çoktan kaybolmuş bir diyardan Orta Dünya'dan söz edilmesi. ve bence LOTR gerçeğe daha yakın ve kesinlikle bir çocuk romanı olarak değerlendirilemez. Ama HP de gerçekten son yıllarda yazılmış en güzel romanlardan(edebi açıdan demiyorum) biri. onun dünyasına girmek de müthiş. HPden kesinlikle nefret etmiyorum, okuduğuma pişman da değilim ama tabii ki LOTR gibi yüzyılın kitabı olmuş bir fantastik edebiyat şaheseriyle karşılaştırılamaz bile... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen Bruinen Tarih: Mart 16, 2002 - 20:27:48 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Yüzüklerin Efendisi'yle zaten hiçbir şey kıyaslanamaz. Tolkien orada apayrı bir dünya yaratmış eğer söylediğine göre "keşfetmemişse", ve benim gibi onu okuyan herkes de onun bir parçası oldu. Ama J.K.Rowling'in de Harry Potter'da ortaya koyduğu hayal gücü, yaratıcılık kesinlikle küçümsenebilecek türden değil, hem de hiçbir şekilde. Onun da hakkını yemeyelim. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen QueenofGalad Tarih: Mart 19, 2002 - 21:55:46 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Her iki kitabın da beğenenleri de var-Herkes istediğini okumakta tabiki özgür.. Benim de sinirlendiğim tek şey bu iki filmin ve kitabın,bunları okumayan kişiler tarafından eleştirilmesi ve karşılaştırılması..
Ben filme 3 defa gittim-Ve öyle insanlar vardı ki,her gidişimde film sonunda verilen tepki şuydu çogu insan tarafından: 'Aaaaa ne kadar saçma yaaa bu filmin sonu yok!' ya da 'Hiç bişi annamadım yaa,oLm çok saçmaydı neydi bu böyle' Bu tip insanlar varken zaten normaldir ileri geri konuşulması.. Bizim gibi gerçek okuyucuların ve Orta Dünya'nın içinde olanların yapacağı tek şey ise bunlara kulak tıkamaktır.. Benim yaptığımı yapın! Dünyanızda kalın!!! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen Luthien_Tinuviel Tarih: Mart 23, 2002 - 19:37:19 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bence bu 2 kitabın karşılaştırılma sebebi Türk milletinin hep popüler olanı okuması çünkü sanıyorlar ki 2 kitapta aynı şeyi anlatıyor ve birini okudun mu diğerini okumana gerek kalmıyor.Genel kanı bu hatta ki bizim dersanede bi çocuk var Yüzüklerin Efendisini okumamış Hp okumuş sanıyor ki LOTR i tanıyor. ancak bi arkadaşım LOTR i okuyacaktı ancak böyle bi kitabı anlayabilmek için sakin kafalı olması gerektiğini ve bu sıralar aklının çok karışık olduğunu söyleyip kafasını toplarladığında okuyup kitabı tam olarak anlayacağını ve bilinçli yorum yapabileceğini söyledi.Böyle insanlarda var yani. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
yazık sana... (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 09, 2002 - 11:29:44 | var ya diicek laf yok sana acıorum Allah bilir inanaıosundur da sen şimdi yok hobitlere yok cücelere,elflere Harry yi okuyanlar senin deiminle masal olduğunu biliyo ama Lotr sanırım sizi himayesi altına almış o yüzden zırvalıyosunuz .Gerçekler ortada Harry Potter tarihe geçti dünyada ki en çok hasılat yapan 2. film Jurrasic Park2 den sonra üzgünüm senin için..Kararı en iyi seyirci verir.Oscar lan bi sürü film var hiçbiri de tarihe geçmiyo. yazık sana!!!! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen lotrhater Tarih: Nisan 10, 2002 - 02:29:09 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | siz once yuzugu okuduunuz icin bole dionuz, bende once hp yi okudum ilk okuduumuz genelde dunyamiz haline gelio sizinde yuzuk .BI KEZCIK OLSUN RAHAT BIRAKIN HARRY YI!!! BIZ YUZUGU BIRAKIOZ!!!
....hp msj panosu manyagi.... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen Griffin Tarih: Nisan 10, 2002 - 18:55:25 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Yaa nedir bu hp ye taktığınız.Çok da güzel. Ayrıca masal falanda değil .Eğer hp ye masal derseniz yüzüklerin efendisine de masal demeniz gerek.Ayrıca harry 1. kitapta ve filmde 11 yaşında.Rowling çok iyi yazmış bence.Çocuk hikayesi dediğiniz şeyi pek çok genç okuyor hatta yetişkinlerde.Üstelik son kitapta Harry 17-18 yaşlarında olacak yani bir çocuk olmayacak ve filmi çocuk filmi gibiydi kabul ediyorum ama kitapları gerçekten çok güzel. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen setypotter Tarih: Nisan 13, 2002 - 01:01:24 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | :):):) -paytak- |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 03, 2002 - 18:03:15 | hadi be harry potter ne yüzüklerin efendisi ne
harry potter ona bin basar.hadi oda güzel ama harry potter ile karşılaştırmayın lütfen.
yüzüklerin efendisi bi yüzük yaratılmış filmin sonunda ne olup bittiği belli değil.
ve ayrıca harry potterda ilk film çok güzeldi.
hadi kitap güzeldi ama filmi çekememişler.
film izle izle bitmiyo. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 04, 2002 - 19:05:10 | Ben bir Harry hayranıyım.Tamam belki Harry potter bir çocuk kitabı gibi görülüyor ama kesinlikle öyle değil. Onun kitaplarını herkes okuyabilir büyükten küçüğe herkes. Tabi yüzüklerin efendisi belki biraz daha zor bir kitap olabilir. Ama harry potter'ı herkes anlıyabilir diye bir şey yok. Ben kitaplarını tekrar tekrar okudum ve her okuyuşunda atladığın bir şeyin olduğunu fark ettim. ilk başladığımda çok zorlanmıştım. Ona bakılırsa yüzüklerin efendisini de okudum. o biraz daha olgunlaşmış kişilerin işi belki. Ama yinede anladım.Ve o romana kiç bir lafım yok gayet güzel ama Harry Potter daha çekici geldi. Çünkü daha çok bir çocuğun hayatını gündeme getiriyor.Yüzüklerin efendisi ise daha çok bir yüzüğü veya hobitleri. Yüzüklerin efendisinde tek bir amaç var o da bir yüzüğü yok etmek. Ama HP de birçok amaç var bu çekici geliyor. Ayrıca belki daha bazılarınız HP rın sadece filmini izlemişken ona ufaklık diyebiliyorsunuz ama kitaplarını okumadan çok büyük bir yorum yaptığınızı bilmiyorsunuz. Filminde Harry Potter iyice çocuksal duygular içerisinde çok basit bir kitap olarak gösterildi. Gerçekten sadece kitabını okuyup filmini izlemeyenler , harry'nin filmini izleyince filmin adının Harry Potter olup olmadığından şüphelendiler. Çünkü kitabı filmine hiç benzemiyor.Kitabı gerçekten bir harika ve o asla küçümsenecek bir kitap değil.
Bir HARRY POTTER manyağı (müjde) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 04, 2002 - 23:20:04 | bu sizin görüşünüz fakat sitenizde hiç bi kitabı yorumlayamazsınız sizin gibi vurdulu kırdılı filmden sonra hp kitaplkarı çok iyi geldi.ben 45 yaşında olmama rağmen hp yi seviyorum ona ufaklık denilmesi yanlış sizin gibi kitap okuyacaksam hp yi tercih ederim sizi uyarıyor hiçbir kitabı asla lekeleme hakkınızın olmadığını size yeniden hatırlatıyorum sitenizin saygınlığı kalmamış çok komik ve oldukça saçma...yüzüklerin efendisini sevdiğim halde şimdi sevmiyorum saygılarımla demeyi isterdim ama üzgünüm size saygım yok |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
HADİ LEN (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 04, 2002 - 23:28:31 | HP DEN İSTEDİĞİNİZ NEDİR YA KISKANIYOSUNUZ Dİ Mİ RAHAT BIRAKIN HAYATIMIN KİTABINI ATIK SİZİN GİBİ ÖZÜRLÜCE Bİ FİLM DEİL ÖZENLİ...BAKIN ARTIK YETER HP Yİ KİMSE KÖTÜLEYEMNEZ SİZİN GİBİ SAÇMALIKLARLA VAKİTA HARCAYAMAZ KİMSE ONDAN BÖLE Bİ SEÇİM BULMUŞLAR HP SİZİ RAHAT BIRAKIYO SİZE DALAŞMIYO KISKANMIYO SİZDE BUNU YAPIN RAHAT BIRAKIN KISKANIYOSANIZ ADAM GİBİ KISKANIN BE BU NE ALLA ALLA ARKADAŞIMIN DA DEDİĞİ GİBİ SİZ:ÖZÜRLÜLER EFENDİSİS SİNİZ O İSE KRAL RAHAT BIRAKIN ATIK |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 05, 2002 - 22:21:02 | sen bir picsın |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 06, 2002 - 19:26:37 | haklısın yüzüklerin efendisini herkez anlayamaz çünkü angut dilinde yazılmış!!!!
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
UFAKLIK (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 06, 2002 - 19:35:59 | LOTR DA BİR UFAKLIGIN MACERASI!hem de kıllı bacaklı , salak bir ufaklığın macerası |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Bu Ne Yaa? (Puan: 1) Gönderen asenawolf Tarih: Haziran 06, 2002 - 21:35:40 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) http://communities.msn.com/TheLordOfTheRingsLegends | Bu siteye böyle terbiyesiz,bilgisiz insanlar msj atma ve hakaret hakkını ne zaman kazandı yaa?Bu ne iğrençlik..LOTR'un sitesinden uzak durun lütfen,kendi küfürleriniz ve Potter'ınızla mutlu olun..
Sakın Potter'ın yanındada böyle yapmayın,ona kötü örnek olursunuz.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 07, 2002 - 18:06:01 | Bence Hp daha iyi.Frodo zehirli bir kılıç batırıyorlar ölmüyor. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen Taniquetil Tarih: Haziran 08, 2002 - 17:18:07 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | siz mi anlamıyosunuz ne
ben kötü fln demiyom köttü olsa sınavlara çalışmak yerine 4 kitabı da okumazdım |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
bu arada (Puan: 1) Gönderen Taniquetil Tarih: Haziran 08, 2002 - 18:01:07 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | anonimlik arkasından küfretmek kolay
küfürden başka adamakıllı bi savunma yapın da bir işe yarasın en azından biri gelir de kaydadeğer bulup yorumunuzu okur
küfürleriniz havada kalıyor |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 20, 2002 - 16:16:21 | ewt harry potter 'la karşılaştırmayın, çünkü hp daha iyi... :) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen Merlon Tarih: Temmuz 09, 2002 - 18:10:48 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ya arkadaşlar ne diyeyim size bilmem ki. Birbirinize bu kadar ağır hakaretler ve tehditler iletmeniz hiç doğru değil. Elbette bazıları Harry Potter serisini, bazıları da Yüzüklerin Efendisi'ni beğenecektir. Tolkien'in bir dahi olarak nitelendirilmesinin başlıca sebeplerinden biri O'nun yarattığı eserlerin her boyutunu işlemiş olmasından kaynaklanıyor. Bir Dünya, o dünyanın kendi tarihi, ırkları ve o ırkların kendi dilleri, ırksal özellikleri, aralarındaki dostluk ve düşmanlıklar, bunların nedenleri. Bence bunların hepsi çok önemli. Ama bir nokta var ki Tolkien'in bu işe ne kadar emek harcadığını açıkça gösteriyor. Evet sıfırdan dil yaratmak. Bilmiyorum bunu kaç kişi yapabilir? Ben Harry Potter serisini de okudum ve emin olun çok beğendim. Ve ilk kitap olan "Harry Potter ve Felsefe Taşı'nı" bitirdiğimde bu kitap neden daha önce basılmamış Türkiye'de diye sordum kendime. Harry Potter kitaplarını her yaştan insan sıkılmadan okuyabilir eminim. Eleştirilerin bir kısmı kesinlikle haklı. Evet biz Türkiye'de halen bir kitabı okumadan, ya da bir filmi izlemeden yorum yapabiliyoruz. Emin olun Türkiye'de halen Harry Potter filminin 7 kitabı aynı anda anlatan bir film olduğunu sananlar var ve sırf bu yüzden bu filmi izlemeyeceklerini söyleyip bir bakıma karizma yapıyorlar. Ama bu vatandaşlar zahmet edip filmin adının serinin ilk kitabı ile aynı olduğunu ve bu yüzden de yalnızca bir kitabı içerdiğini bile düşünmüyorlar. Serinin 5,6 ve 7inci kitaplarının daha yazılmadığını bilme söylememe gerek var mı? J.K. Rowling elbette biyografi olarak Tolkien ile karşılaştırılamaz ama onun da hakkını yemeyelim. Edebi açıdan gibi yorumlara girmek istemiyorum, yalnızca okuyanlar önyargısız yaklaşırsa eminim her satırından zevk alacaklardır. Bu arada bazı arkadaşlar, Yüzüklerin Efendisi'ni okurken sıkıldık demişler. Bunun sebebi bence Tolkien'in bizim çok yabancı olduğumuz diyarları, tanık olmadığımız olayları hatta fikrimiz dahi olmayan ırkları anlatması. Bu yüzden tasvirler var ama bu edebi açıdan düşünüldüğünde bir yazarın gücünü ortaya koymaz mı? Harry Potter'da bu kadar tasvir yok, çünkü yaşadığımız dünyada geçiyor. Tek öğrenmem gereken bir Muggle olduğum. Saygılarımla... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Eylül 14, 2002 - 22:40:04 | bence ikiside muhteşem kitaplardı harry potterı 10 defe falan sıkılmadan okudum ve halada okuyorum kitabı ezberledim yani filmi umduğum gibi bulmasamda ama yüzülklerin efendisinide manyak biçimde seviyorum hem film hemde kitap mükemmel özelliklede ELİJAH WOOD'a bayılıyorum |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Kasım 09, 2002 - 17:40:04 | ya siz harbiden bu işi çok ciddiye alıyonuz.ben şahsen hp'den önce lotr fanıyım .harry p.'ye hiç bir garezim yok.ancak lotr fanlarının ağırbaşlılığını hiçe sayarak bir takım terbiyesiz ve şahsiyetsiz kişilerin de sürekli hakaretlerini kaldıramam.fan olmak, o düşünceyi doğrusuyla yanlışıyla kabul etmektir.düşüncen ilgi çeksin diye küfür etmek değil.bu yüzden biraz saygılı olalım ve eğer ki lotr£ın harry p£den daha dandik,aşağılık ve kazık olduğunu düşünüyorsanız, ne bu siteye bir daha girip,kalabalık yapıp, birde küfredin,ne de gidip filmi izleyin |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
valla.. (Puan: 1) Gönderen samurai Tarih: Kasım 20, 2002 - 20:30:02 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | valla kardeşim ben sana katılmıyorum harry poterın kitlesi yüzüklerin efendisinden geniş olduu gi de anlamlıdır biz de büyü die bişi olmadıını bilioz ama yine de hari potırı hafife alma ben ce yaani bu benim düşüncem |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen freudo Tarih: Aralık 19, 2002 - 22:58:12 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | harry potter mı o da kim? :))) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ocak 15, 2003 - 12:40:35 | harry potter'ın bir taklit olduğunu filmi izleyen de kitabı okuyan da anlar.yüzüklerin efendisi+yerdeniz büyücüsü(ki bu kitaptan daha çok çalıntılar mevcut) gibi iki büyük eserin kalitesiz ve derinliksiz bir masal şekli.senin yazdığın gibi bir farklılık haricinde olanlar bunlar ve bence daha önemli |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen _elenor_ Tarih: Ocak 23, 2003 - 13:44:57 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Tolkien çok başarılı ve ünlü bir yazarken Harry Potterın yaratıcısı ise bir ilkokul öğretmeni.Harry Potter güzel bir kitap ama Yüzüklerin Efendisinin yanında bence hiç kalır. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Lotr ne Harry ne? (Puan: 1) Gönderen white-lady-of-rohan Tarih: Ocak 24, 2003 - 21:59:53 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ben bu siteyi yeni keşfettim manyak güzel bir site yani ben yeni kullanıcıyım.Neyse konuya gelelim.
Ben Harry Potter'i LOTR'dan önce okudum. "Birdaha böyle bir kitap yazılamaz diye düşünmüştüm mükemmel gelmişti. 800 sayfalık kitabı 2 günde bitirmiştim. Ama bu hayranlık LOTR'u okuyana kadar sürdü sadece. Şimdi görüyorum ki Hrry Potter LOTR'ın tırnağı olamaz. LOTR bir baş yapıt ve sonuçta Harry Potter yaşlı,genç herkes tarafından kolayca anlaşılyor. Ama yüzüklerin efendisi birçok harry potter fanına göre sıkıcı yorumlanıyor. Ama erken konuşmasınlar. Ben de başta harry'i çok seviyordum ama bir LOTR'LA karşılaştım bak nasıl da değişiverdi zevkim. Artık LOTR benim başyapıtım. HP fanları size tavsiyem LOTR'U bir okumanız yorumlarınız hemen değişecektir. Yanlış anlaşılmasın ben Harry Potter'ı hala seviyorum ama Yüzüklerin Efendis'nin yeri apayrıdır daima
Sevgilerle-LOTR FAN |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen tuile Tarih: Temmuz 30, 2003 - 00:18:24 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | hp ve lotr la ilgili olarak girdiğim her sitede aynı sorun ama gerçekten bu iki kitap karşılaştırılamaz. yanlış anlaşılmasın hp nin kötü bir kitap olduğunu düşünmüyorum o da gayet başarılıydı kendi alanında sonuçta çocuk kitabı olarak yazıldı çocuklara hitap ediyordu ama lotr çocuk kitabı olarak değil bir profesörün hayal dünyasını kağıda dökmesiydi daha ciddi bir çalışmaydı. her ne kadar ikisi de fantastik eser olsa da ikisi aynı kefeye konulamaz ve konulmamalı bence. isteyen istediğini okur ve istediğine fan olur bu beni ilgilendirmez hpcılara da saygı duyarım ama bu tartışmada tek bir ricam var iki taraf da lütfen olaya bir de diğerinin açısından bakmaya çalışsın
sevgilerimle... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
ya cok gomiksiniz (Puan: 1) Gönderen glamd_ring Tarih: Ağustos 04, 2003 - 22:34:36 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya arkadaslar burda yazıları okurken gülmekten kırıldım.cok komik yorumlar ya.ne demek harry potterle lotr karşılaştırmak.
bi kere ikisi farklı kulvarlardalar hp bir masalsakem lotr bir başyapıt bi saheser
ayrıca o harika h.p bi sitesi bile yokmu
böyle yazıları birazda oraya gönderinde birazda onlar gülsünler
saolun bu kadar komiklik için...
sevgiler |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen elollyra Tarih: Ağustos 15, 2003 - 13:26:45 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | elbette bu iki yapıt karşılaştırılmamalı
n'olmuş her iki kitapta da büyücüler varsa....
çevremdekilere hep bunu anlatmaya çalışıom ama ne yazıkki çok az kişi beni anlıo hele de lotr okumamışlar 'hp den farksız'dio lar ya çıldırıom.öğrenin de gelin kardeşim
sevgilerle..... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen elbereth101 Tarih: Şubat 11, 2004 - 18:36:33 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | tabiikide karşılaştırılmaz hp yi okumadım ve izlemedim sebebi ise daha en başından karşılaştırma yapılması ve lotr çekilmeye başlandıktan sonra onunda çekilmesi .hp fanlarına da saygı duyuyorum ama burada esas konu bazı arkadaşların lotrnelaf atması.abi madem beğenmiyosun siteye niye giriyosun lotrne haksızlık yapmayın jrrtolkien bu kitapları yazabilmek için yıllarca uğraştı hp nin yazarı kim gerçi daha onu bile bilmiyorum ama eleman zırt pırt kitap çıkartıyo bu işler okadar kolay değil söylemek istediğim o lütfen artık lotr e laf atmayın!!! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen usagi89 Tarih: Haziran 23, 2004 - 16:39:22 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sana katılıyorum. ikisini hiç karşılaştırmasınlar ve lütfen kitabı okumadan eleştiri yapmayalım... çünkü LOTR kitapları çok güzel.... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen sare Tarih: Haziran 02, 2006 - 16:26:58 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ewt ikiside cok farklı şeyleri anlatıyor o yüzden karşılaştırılmaları cok sacma ama harry potter 'ıda kötülemeyin.......... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen elrong Tarih: Temmuz 26, 2006 - 12:23:45 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bikere yüzüklerin efendisi harry potterle kıyaslanamazki yüzüklerin efendisinde bütün filmlerde olan sahneler var komedi dram aksiyon macere hepsi ve ayrıca savaş sanatları harika |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
HP hayranlarına sesleniyorum (Puan: 1) Gönderen Karin Tarih: Temmuz 29, 2007 - 15:44:25 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Arkadaşlar siteye Ölümcül Takdisi anlattım bu linkden ulaşabilirsiniz:
http://www.yuzuklerinefendisi.com/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=4241&page=1 |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
çok haklısın (Puan: 1) Gönderen karakomutan Tarih: Ağustos 16, 2007 - 16:13:28 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | potter hayal ürünü kolay anlaşılır herkes anlar ama LOTR öyle değil gerçekçi saol yüzük kardeşim yazgın hep iyi olsun |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen kanatayak Tarih: Eylül 23, 2007 - 15:02:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | hic bir eser lotru gecemez bu boyledir ve asla degismiyecek hp ciler zırlayip dursunlar biz onlara aldirmayalim middle-earth ciler olarak. Bırakın patlasınlar kıskanclıktan onlarala konusmaya bile degmez |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 25, 2008 - 18:43:35 | ya arkadaşlar duyduğum zaman gülme kizine girdim bu yaz? ciddi olamaz ya bir tarafta harry potter filmleri var diğer yanda yüzüklerin efendisi ya hangi fantastik edebiyat ürünü sinema da bu kadar ödül ald? bana gösterirmisiniz harry potter evet eğlenceli bir kitap ve film s?rf eğlence amac?yla yap?lm?ş kitap özelliği bile taş?maz ama yüzüklerin efendisi birkere sinema tarihinin en iyi filmi bu kesin romana gelirsek yüzüklerin efendisi fantastik edebiyat?n mihenk taş?d?r, bu kalite de bir kitap ve film yoktur olamaz |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen karakomutan Tarih: Eylül 03, 2008 - 15:31:19 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | hp cilere ölüm |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Harry Potter'la karşılaştırmayın (Puan: 1) Gönderen berserkerst Tarih: Temmuz 29, 2009 - 22:01:21 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | başka kitaplara da saygımız var ama sadece filmi izleyip yorum yapan arkadaşlar önce kitapları okusunlar sonra yorum yapsınlar ayrıca kitapları kıyaslamak çok yanlıştır çünkü dünyaya çapında kutsal kitaplardan sonra en çok okunan kitap yüzüklerin efendisidir. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|