Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
Filmler: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması
Yayınlanma tarihi Mart 15, 2004 - 08:28:13 Gönderen iarwain-ben-addar- |
|
arhpositiv göndermiş "Sorulan bir soru için umut sanat tarafından gonderilen yazıyı aynen aktarıyorum. tesekkurler.
Umut Sanat'tan merhaba,
Yuzuklerin Efendisi Uclemesi Extended (genisletilmis versiyon) DVD'lerle ilgili mektubunuz icin tesekkur ederiz.
Turkiye'ye bu gorkemli uclemeyi Umut Sanat'in getirmesi rastlanti degil. Uclemenin gerceklestirilecegi belli oldugu anda (1996), Umut Sanat bu yapimin Turkiye haklarina talip oldu ve uzerine dusen agir gorevleri yerine getirdi. Cok buyuk ozverilerle getirilen bu filmler, yine ayni derece buyuk bir ozenle yayina hazirlaniyor. Umut Sanat'ta herkes bir Yuzuklerin Efendisi hayrani ve diger hayranlara en iyiyi saglamak icin calisiyor.
Cok arzu ettigimiz halde, genisletilmis versiyon DVD'leri Turkiye'de ne yazik ki size sunmayi basaramadik. Bunun nedeni de maliyet sorunu. 4 DVD'den olusan ve bir cok farkli bolumler iceren bu setlerin 2 DVD'den olusan versiyonlari kadar satilmasi halinde bile, tuketiciye maliyeti en az iki kati olacakti. Soz konusu 4 DVD'den olusan setlerin, kisa versiyonlarina gore, alicisinin, %50 oraninda dusuk olmasi halinde ise maliyet, buna ek olarak, %200 daha artacakti.
Bu cok ozel seti sizlere sunabilmek icin buyuk bir caba harcadik ve hic kar etmemeyi dahi goze aldik. Ancak yaptigimiz piyasa arastirmalarina gore, ancak 1.000 adet satilabilecek (bir cok kisi, 2 DVD'lik seti aldigindan ve 4 DVD'lik seti alma arzusunda olmadigindan; buna ek olarak korsan DVD ve VCD satislari ve korsan DVD kiralanmasi nedeniyle) bu setin maliyetinin tahayyul edemeyeceginiz kadar yuksek olacagi ortaya cikti ve bu arzumuzu ne yazik ki gerceklestiremedik. Tek tesellimiz, arzu ederseniz, bu ozel seti orijinal dilinde (ne yazik ki Turkce dublaj veya altyazisi olmadan) yuzbinlerce adet basan ABD'den, Kanada'dan veya Ingiltere'den temin edebilecek olmanizdir.
Saygilarimizla,
Alp Saldamli
Umut Sanat
"
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"Filmler: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 9 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen earil Tarih: Mart 15, 2004 - 11:05:13 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Umut sanatın extended versiyonu Türkiye'de basmaması gerçekten çok acı.Bu versiyon basılsaydı bir çok yüzük dostu fedekarlıkta bulunup alırdı,çünkü şu anki DVDleri almak bana pek mantıklı gelmiyor , bir kaç seneye kalmaz special editon versiyonları çıkacak ve büyük ihtimalle umut sanat yine getirmeyecek.Tek alternatif yurtdışından edinmek eger imken varsa.Umut sanat sanırsam pazar araştırmasını yanlış kitle üstünde yapmış.Öncelikle müşterisini iyi tanımalı ve ona deger vermeyi bilmeli |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen SirGalahad Tarih: Mart 15, 2004 - 11:52:05 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | öncelikle bu yazıyı gönderen arhpositiv'e teşekkür ederim.
Umut sanatın açıklaması bence sorumluluktan kaçmaktan başka birşey değil. Öncellikle hangi maliyetlerden bahsedildiğini tam olarak anlamadım. sanırım başta ek bölümlerin dublaj maliyetinden bahsediliyor. Birde ayrıca türkçe olarak tasarlanmış ambalaj ve CD baskı maliyetinden bahsediyor olsa gerek.
Bu seti alacak olanların dublajı ve türkçeleşimiş kapağı hiç önemsemedikleri bilinen birşey zaten. Pazar araştırmasını yaparken keşke bunu da dikkate alsalardı. Ayrıca başından beri bizim istediğimiz türkiyeye özel yapılmış extended bir set değildi. Biz orjinal seti türkiyede daha avantajlı fiyatlarla nasıl alabiliriz onun derdindeydik.
Eğer bu set için lokalizasyon maliyetini karşılamak istemiyorlarsa o zaman orijinal seti olduğu gibi ithal etsinler ve herkesi teker teker yurt dışından getirtmeye mecbur bırakmasınlar.
Burda anlaşılıyor ki umut sanat bu ufak fedakarlıktan bile kaçınıyor çünkü örneğin 1000 tane orijinal DVD ithal edilirse ve bunların 200 tanesi satılmazsa bu işten kar etmeyeceklerini düşünüyorlar.
Verilen cevabın en tuhaf yani ise dolaylı bir şekilde bizi korsana teşvik ediyor olmasıdır. Eğer cidden korsan almamızı istemiyorlasa bir sürü bahane yerine, iyi kötü bir çözüm üretmeleri gerekirdi.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen arhpositiv Tarih: Mart 16, 2004 - 11:16:09 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sürekli tartısılan, Extended Dvd versiyonlarının türkiyeye gelip gelmiyecegini resmi olarak acıklayan bu yazıyı yayınladıkları icin site yönetimine tesekkur ediyorum.
Ben mesajı gönderen arkadasın verdigi bilgilere katılmadıgımı belirtmek istiyorum, Dvd maliyetlerinin cok yuksek olacagını ve bunun turkiyenin ekonomik sartlarına uymayacagını yazıyor.
Kısa bir sure önce piyasaya cıkan ALİEN adlı filmin Dvd seti tam 9 diskten olusuyor ve su anda satıs fiyatı 110 ile 130 milyon arası degisiyor ve oldukca yuksek talep gordu.
Ayrıca arkadas ABD veya Kanadadan alın diyor galiba o ülkeye ait bölge kodlarının türkiye ile uyumlu olmadıgını unutmus.
Ben Exd versiyonlarını Divx olarak izlemek yerine türkiyede satısa sunulmus orjinal dvd'yi alarak izlemeyi isterdim.
Keske umut sanat maliyet bahanesi veya başınızın çaresine bakın demese de "Biz bu işten kar oluşturamıyoruz o yüzden beklemeyin" dese daha anlamlı olurdu.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen Angelic Tarih: Mart 17, 2004 - 09:50:21 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bence de Umut Sanat'ın bu açıklaması amacını açıklamıyor. Şöyle ki; bu DVD'leri yurtdışından getirtmek hiç de zor değil. Üstelik onlar bayıla bayıla göndereceklerdir. Nihayetinde USD ya da EUR üzerinden satış yapıyorlar. Umut Sanat'ın getirtmemesinin nedenini anlayamadım. Halbuki daha çok kâr elde etmeleri olası. Üstelik 2 DVD sahibi olanlar bile bu seti mutlaka almak isteyeceklerdir. Bilhassa sahne kesimlerinden sonra, almak istemeyen kimseyi düşünemiyorum. LOTRseverler mutlaka arşivlerinde bulundurmak isteyeceklerdir.
Umut Sanat'ın açıklaması gerçeklerinden uzak olmuş. İşin kolayına kaçmışlar. Asıl olan zoru başarıp daha çok taraftar toplamaktı. Yazık diyorum.. Yurtdışından sipariş yapmaya teşvik de ülke dövizimizin ülke dışına akmasından başka bir işe yaramayacak. kazanan yurtdıında bu DVD'leri üretenler olacak. Kaybedenlerse, ülkemiz ekonomizi ve Umut Sanat.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen elollyra Tarih: Mart 21, 2004 - 17:44:12 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ben umut sanattakileri en azından bu açıklamayı yaptıkları için kutluyorum.adamlar nedenleriyle birlikte açıklamışlar bizim yapacak birşeyimiz yok sanırım |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen endoryan Tarih: Mart 22, 2004 - 01:19:12 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | EXTENDED BİLMECESİ
Umut Sanattan umutsuzca 2 yıla aşkındır beklediğimiz extended versiyonlar için nihai karar verilmiş gibi gözüküyor. ( Belki bir gün yayınlanır diye ısrarla sinema versiyonlarını almadım. Ve benim gibi almayan en az beş kişi tanıyorum.)
Ülkemizde onca çok diskli box setler ( Alien 9 disk, James Bond 20 disk gibi ) çıkarken ve bunlar muazzam talep görürken böyle bir karar verilmesi sadece sorumsuzluk değil aynı zamanda sinemaseverler ve yüzük fanlarına karşı büyük bir saygısızlıktır.
Sürekli maliyetten gem vurarak yayınlayamayacaklarını söylemeleri açıkça bana pek inandırıcı gelmiyor. Çünkü en kötü ihtimalle sadece filme Türkçe altyazı eklemelerinin maliyeti ne kadar olabilir ki? Zaten ellerinde sinema versiyonuna ait text var. Yapacakları sadece extra sahnelere alt yazı eklemeleri. ( Türkçe dublaj olayına gelince; Zaten çoğu kişinin özellikle de sinemasever ve yüzük fanları yani potansiyel olarak bu setleri alacak kişilerin bu filmleri Türkçe olarak izlemek isteyeceklerini hiç zannetmiyorum.) Kaldı ki bonus disklere de alt yazı koyulmasın buna da razıyız. Ve buna da pek kimse hayır demeyecektir. Sonuç olarak hal böyle iken bunun neresi maliyetli Allah aşkına. ( Bu arada kapak dizaynı da Türkçe olmasın. Orijinal kalsın. Zaten Türkçe olunca eline yüzüne bulaştırıyorlar. )
Bence en büyük hata bu filmin dağıtım haklarının Umut Sanatta olmasıdır. Bu filmler majör diye adlandırılan büyük dağıtım şirketlerinin tekelinde olsaydı değil sadece extended; çıkacak her türlü edisyonun ülkemizde gecikmeden piyasaya sürüleceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Umut Sanat iyi ki Alien, Indiana Jones, Baba gibi filmlerin dağıtım hakkına sahip değil. Yoksa bir bahane bulup (Çok diskli maliyeti fazla falan) bu filmleri de yayınlamaz ve biz ancak rüyamızda görürdük.
Son olarak daha şimdiden kült bir filme dönüşmüş olan bu önemli üçlemenin ülkemizde düştüğü durum içler acısıdır. Korsanla mücadele deyip duruluyor. Peki ben şimdi soruyorum: Extended versiyon maalesef çıkmayacak diye kesin bir açıklamadan sonra iyi kötü bu filmlerin korsanlarını almayacağız da ne yapacağız. ( Parasal açıdan değil, altyazı desteği yurt dışındaki setlerde olmadığı için korsan almaktan bahsediyorum.)
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen isuldurunvarisiomer Tarih: Mart 25, 2004 - 21:04:02 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bak arkadaşım Umut Sanat'la yeniden irtibata geçmeni istiyorum senin,Hatta bu konu ile sana gönderilen yorumları kopyalayıp Umut Sanatın sana göndermiş olduğu yazı gibi aynen gönder.Yorumların hepsi birbirinden değerli.Bu film sadece Yüzük fanlarına değil tüm sinemaseverlere, sinemadan anlayan herkese hitap eden bir filmdir.Umut Sanat Bir anket yaptırsın ve ne kadar büyük kar elde edeceğini o zaman görecektir.20 bin nufuslu Marmaris'te bile bu extendedi alacak 1000 kişi sadece burada var.Saçmalamasınlar lütfen,Sinema sanatının gelmiş geçmiş en mükemmel yapıtını bu şekilde çok anlamsız saçma sapan bahanelerle ektendedi yayınlamaması sinemaseverlerin UMUT SANAT'a olan güvenini ve saygısını tamamen zayıflatacağını unutmasınlar.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen Leofold33 Tarih: Mart 26, 2004 - 18:28:04 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | umut sanat bu sacma e-postayi zaten her sorana gonderiyor. Uzun zamandir dolasiyordu zaten nette bu sacmalik... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Extended Filmlerin Türkiyede Yayınlanması üzerine Umut Sanat Açıklaması (Puan: 1) Gönderen TolEressa Tarih: Mart 01, 2008 - 21:50:50 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | hiç mi çıkma ihtimali yok acaba?hobbit gösterime girdiğinde belki lotr tekrar gündeme gelirde bir ihtimal extended çıkarma konusunda umut sanata baskı yapılır? amazondan sipariş versem bile dil sorunu var keşke çıksa.....................................ama pek zannetmem.%0.1 bile ihtimal yok............
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|