Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
Filmler: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği
Yayınlanma tarihi Ağustos 16, 2004 - 13:08:38 Gönderen iarwainbenadar |
|
OhtarOrome göndermiş " Arkadaşlar.Size soruyorum.Filmlerin Yüzüklerin Efendisi kitaplarıyla alakası var mı? Hep farklı.Kitap başka yazıyor, film başka söylüyor.Bir kere Yüzük Kardeşliği filminde, kitabındaki Yaşlı Orman mecaralarına değinilmemiş bile.Mesala Aragorn un kılıcı Narsil daha önce dövülmüş ve yıllardır onu kullanıyor.Ama filminde Kralın Dövüşünde daha ancak dövülüyor.Bu rezalet değildir de nedir?
Daha çok örnek verebilirim.Bu sebeptendir ki buradaki tartışmaları filme göre değil kitaba göre yapın.Yoksa çelişki üzerine çelişki yaşarsınız..."
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"Filmler: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 48 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen swap_neron Tarih: Ocak 07, 2005 - 13:18:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sen eğer lotr seviyosan nasıl böyle bir şey iddaa ediyorsun yok sevmiyorsan niye bu siteye giriyorsun şerooooooooo |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen dwarfwithmorthalcharisma Tarih: Aralık 18, 2004 - 21:28:14 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya bu film kitap meselesi cok uzadı herkesin tek otak bilgisi bu mudur?bunları yazasıya 4-5 sayfa okurdun da yazcak adam gibi biseyin olurdu be kardes.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen imrahil7 Tarih: Eylül 01, 2005 - 15:53:45 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya arkaslar ben bu filmin hastasıyım bu filme nasıl rezil derler rezil diyen kendisine baksın |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen imrahil7 Tarih: Eylül 01, 2005 - 15:18:44 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bence doru deil bence 3leme rezillik deil süper olmuş rezil diyen senide tebrik ediorum bu kadar güzel filme rezil diyosun helal olsun |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen LuinNor (luinnor@hotmail.com) Tarih: Ağustos 16, 2004 - 14:54:54 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bi çok konuda haklısın yaşlı orman ın ve tom un olmaması büyük eksiklik. Fakat kitapta Aragorn Narsil i yıllardır kullanmıyor. Narsil, Aragorn kardeşliğe katıldıktan sonra yeniden dövülüyor. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Thirin Tarih: Ağustos 17, 2004 - 22:35:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | yauv arkadaşım nedir bu anlamadım.sen buna şükret hadi filmi hiç çekmeselerdi, gerçi keşke çekmeselerdi diyeceksin ama napalım.adam harika bi film çekmiş ama benzemiyo napalım.bari adını öle koymasaydı dimi.ya nebilim. ama adama teşekkür ediyorum.çoğumuza bu dünyanın kapılarını açtı.yani bizdeki o ateşi yaktı. ama yine de yerden göğe kadar haklısın...
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen mitran Tarih: Ağustos 18, 2004 - 04:10:48 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Evet sana katılmamak elde değil.Konulması gereken birçok şey konulmamış. Ancak şu da var: Eğer kitabın hepsi filme konulmuş olsaydı sadece tek bir film 7-8 saat sürerdi. Ben herşeye rağmen P.J. a teşekkür ediyorum |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen imrahil7 Tarih: Eylül 01, 2005 - 15:20:40 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya arkadasım filmde belki konulmamıs ama kitapta konulmus buna ne diyorsum |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen imrahil7 Tarih: Eylül 01, 2005 - 15:20:47 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya arkadasım filmde belki konulmamıs ama kitapta konulmus buna ne diyorsun |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Maedros Tarih: Ağustos 18, 2004 - 17:40:43 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Tamamı ile haklısın bence unutulan ya da çarpıtılan o kadar fazla olay var ki insanın filmleri çöpe atası geliyor. Miğfer dibi muharebesine Elf yardımı gönderen P. Jakson anduili de son anda yeniden imal etti halbuki kitapta bu ucuz ve bayağı hareketlerin yanına bile yaklaşılmamaıştır. Elladan ve Elrohirin Aragornun yanında savaşın sonuna kadar yer almasının da esamesi bile yok... Yok yok yok...... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen erkandalf Tarih: Ağustos 19, 2004 - 01:45:59 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | rezil diye nitelediğin filmi kaç kez izledin?
senin hayal gücün o kadar görkemli bir khazad-dum kapışması kurabilir miydi?
rohirrim'in gelişi senin hayal dünyanda da en az film kadar tüyleri dike diken edebiliyor muydu?
bir de şu yaşlı orman meselesi...hay yaşlı ormanda kaybolasınız!! başka da sözüm yok bu konuda...
yeter artık filmler bitti,üçleme 11 oscarla taçlandırıldı,filmin dvd'leri milyonlar sattı,bir çok insan bıkmadan usanmadan bu filmi izliyor ve izleyecek...filmin hataları var,yanlışları var bunları biz de dile getirdik elli sefer...ama bitti artık...hala kalkmış "Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği " diye yorumlar yolluyorsunuz...ne olursa olsun ortada bunca yıllık bir emek var,onlarca sanatçı,oyuncu,teknik ekip vs. bu eser için uğraşıp durdu ve ellerinden geldiğince bir şeyler yaptılar(ki çok da harikaydı)...bu ne saygısızlıktır!
"Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği " diyebilmekten daha "rezil" bir şey yok filmde...
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen entegre Tarih: Ağustos 21, 2004 - 04:05:06 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) http://www.leadtek.net | Yav takmışısın yok o yok, yok bu çıkarılmış!
Düşünün bi filmde Tom Bombadil olsa film sürükleyici olurmuydu?
adam orda şarkı fln söyleyecek. Filme gelen habu çocuk filmine niye gittik. kitapla birebir olsa adamın canı sıkılır be! Hem zaten kaç saat? 10 saatlik bir vakit olsa tamam ozaman P.J de zate kitaba bağlı kalırdı. Hiç kimse mantıklı bakmıyor bu konuya. acaba aynı bütceyi, aynı teknolohiyi sana verseler daha iyisini çekebilecenmi? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen earil (earil_rivendell@yahoo.com) Tarih: Ağustos 21, 2004 - 14:01:43 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bence rezillik kelimesi fazlasıyla ağır olmuş.her kitap uyarlamısında bu türden değişiklere rastlıyoruz ancak LOTR başarılı bir uyarlama.diğer uyarlamalara göre kitaplara epeyce sağdık.13.savaşçıyı okuyun üstüne bir de filmini izleyin beni anlarsınız.gönül isterdiki kitaptaki her şeyi içeren filmler çekilsin.ama bunlar hem çok uzun hem de maliyeti çok yüksek olurdu.ve sadık fanlardan başkası da izlemezdi.bunları da düşünmek lazım |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen elollyra Tarih: Ağustos 23, 2004 - 12:05:05 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | film ile kitap zaten ayrı şeyler desem?
izlediğimiz sadece yönetmenin yorumu, kitap değil...yalnız konu üzerinde sadık kalınmış...ayrıntılar film ekibinin hayal gücü...
''film,yönetmenin hikayeye getirdiği bir bakış açısı''...elbette bu başta hepimizi rahatsız etti ama bahsettiğin şeye kesinlikle rezillik denemez. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Fireforge Tarih: Ağustos 23, 2004 - 17:13:58 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Ya bu filme çamur atma olayına kıl kapmaya başladım. Ne kadar kötü olursa olsun ki -29192481234818 sayıda Oscar aldı tüm Altın bilmemneli ödülleri aldı- bu film sayesinde kaç kişi LOTR'yi okudu TOlkien gibi bir deha'nın yazılarını öğrendi bir tahmin edelim...
Bu filmi Peter Jackson gayet modern eski İngiliz ölçülerinden ayırarak çekti. Tom Bombadil olayı kitapta gayet hoş olabilir fakat bunun aksiyon seven bir sürü oyunucuyu sıktığını düşünürsek görsel bir zewk olan sinemada sıkılacak olan insanların sayısı düşünülümez bile...
Erkan abinini söylediği gibi Khazad-dum sahnesi ve son filmde Ride of the Rohirrim tüm üçlemenin emeğini yansıtıyor. Muhterşem güzellikte sahneler çekmiş PJ helal olsun... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen dwarfwithmorthalcharisma Tarih: Aralık 18, 2004 - 21:18:18 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya fireforge aslında dogru soyluyosun cok ciddiyim sen bu LOTR muessesine cok hizmeti gecmis bi insansın ben kendim biliyorum ama su buyucukralın abuk bi sekilde gandalfın asasını kırması seni sinirlendirmedi mi acık soyle simdi.
(bu arada sen de harbi bi cok kisiye okuttun LOTR'ı)
|
]
asıl rezillik senin yaptığın (Puan: 1) Gönderen gwendeling Tarih: Ağustos 23, 2004 - 23:24:59 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bana kalırsa asıl rezillik senin yaptığın eğer bütün kitabı çekseydi her film en az 10 saat sürerdi dolayısıyla hiç bi sinemada gösterilmezdi |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: asıl rezillik senin yaptığın (Puan: 1) Gönderen imrahil7 Tarih: Eylül 01, 2005 - 15:22:25 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | doğru sölüyorsun arkadasım o demek bunu istio o zaman filmi izlemeseydi |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen kadirelf Tarih: Ağustos 23, 2004 - 23:35:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | teşekkürler peter jackson
böyle muhteşem bir dünyayı bizlere sunduğun için
meyve veren ağaç taşlanır
güneş balçıkla sıvanmaz
sana başka sözüm yok dostum
bu arada dvd lerde gösterilen bazı özel gösterimlerin özetleri var bu özel gösterimleri nerden temin edebilirim bilen varsa bana mail atabilirmi...... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
... (Puan: 1) Gönderen Anarion Tarih: Ağustos 23, 2004 - 23:58:14 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | illa bana yorum yazdırıyorlar...
...
benden önceki 11 yorumdan farklı olarak,
bir film hiç bir zaman rezil olamaz
...
uyarlama senaryoyu rezillikle suçlayıp yazdığın yazıya çok yorum alabilrsin..
ama bir filme rezil dersen "emek" adı verilen kayaya toslarsın...
zaten yapılan yorumlara direk cevap verememen kaçak savaştığının belgesi..
Işık ve Sevgiyle
Anarion |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Prometheus Tarih: Ağustos 25, 2004 - 03:55:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bir filmi oluşturan öğeler hakkında bilgi sahbi olmadığını düşünüyorum.
orada gördüğün her kare çok hesap kitap işine dayanıyor bunu bil yeter.
filmdeki anlatımı beğendiğimi söylemeceğim ama senin yaptığın gibi rezillik diye nitelemek çok yanlış olur doğrusu. ayrıca peter jackson'ın da tamamen tatmin olduğunu söylemek hata olur. olmadığını kendisi söylüyor zira.
kitap ve senaryo hiçbir zaman birbirini tutamaz, zira ikisi birbirinden farklı medyadır ve buna göre değerlendirmeni yapmanı rica ederim.
yine de bu dünyayı gösterdiği için peter jackson'a teşekkür ederim.
ayrıca değindiğin son noktaya da katılıyorum
tartışmaların kitap esas alınarak yapılması ya da referans olarak filmi mi kitabı mı tartıştığımızı belirtirsek sıkıntı yaşamayız diye düşünüyorum. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Lothlorien__ Tarih: Ağustos 25, 2004 - 14:26:49 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bu filmlere rezil diyen zihniyet rezildir bence.İzlemeye gelince ilk atlayanlarda bunu diyenlerdir.Ya çekilmeseydi nolcaktı.Mutlu olucakmıydınız.Tabiki Eksikler var.Ama bunlar filmi asla rezil yapmaz.Allah p.j dan razı ossuun |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
...Abartmayalım Lütfen.... (Puan: 1) Gönderen salihkara Tarih: Ağustos 26, 2004 - 15:14:06 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | slm lotr severler,
Başlığı yazan dostum ne kadar yanlış ya da saçma da olsa fikirlerini yazmış ve bence gerçekten doğru fikirlere ulaşmanın en keskin yolu eleştirilmektir.Ancak başlığın içeriğini eleştirenler yazana sensin rezil gibisinden şeyler yazmışlar.Bence bir hatayı düzeltirken hata yapmak hiç de yapıcı birşey değil.
Konunun içeriğine yöneltilen eleştirilere ben de katılıyorum ama kişiye yöneltilenler beni rahatsız etti.Umarım bu tavırınızı tekrar göstermezsiniz.
kib byes...
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Fİlm-kitap (Puan: 1) Gönderen LoRDofMuRDeR Tarih: Ağustos 28, 2004 - 00:11:37 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Güzel filmimiz müthiş bir emeğin ürünüdür kısa olarak. ama ROTK i büyük oranda bozan bir saçmalık olduğu da kesin. diğer filmler kitaptan ayrı sahnelerde başarılı ama P.J. babamız ROTK te yüzüklerin efendisi fan larını gerçekten üzecek bazı saçmalıklara girişmiş. Gondorlu lar inanılmaz ezikler! Bu kadar mağrur, asil bir millet(ne de olsa soylarında numenor kanı hala mewcut) nasıl olmuş da böylesine beceriksi bir hale getirilmiş anlamak mümkün değil. Zaten Minas Tirith i savuncak mecalleri kalmamış, iki nazgul göndersen , kaleyi teslim edecek haldeler. Tamam nazgul askerleri ümitsizliğe düşürüyor da, yine de askerler surları sawunabilecek halde olmalıydılar. Sonra Minas Tirith surları gecekondu gibi. Bir taş geldiği anda dökülüyorlar. Kitapta ön surda çatlak bile oluşturamıyordu sauronun ordusu, kapıyı zorluyorlardı bu kez.Cümle kapısını da kıracak bir sawaş aleti bulamıyorlardı, ancak cadı-kral iki kez üst üste hüküm sözcüğü söyleyip ancak indiriordu kapıyı. Filmde iki darbede kırılıyor kapı. İçerdeki gondorlular zaten ezik, dümdüz geçiyorlar üzerlerinden. Neredeyse bütün işi rohirrim yapıyor. Tamam Rohirrim in sawaştaki şanı çok büyük oluyor ama gondor nerede? Denethor u tam bir salak yapmışlar, bu kadar da öküz olabileceini tahmin etmiyordum. Hadi denethor u bu hale soktun, bari nedenini göster. Ak kuledeki palantir taşından bahset de bu kadar abuk durmasın denethorun hali. Tamam kitapta da kafayı yiyordu ama yne de vekilharcın bilgeliği, otoritesi bir süre
kendini gösteririyordu. Bunlar bayaı olumsuzdu ama ROTK yine de genel olarak üç filmin içinde en başarılısı. |
]
Re: ...Abartmayalım Lütfen.... (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Ekim 03, 2004 - 23:32:17 | sevgili lotr seven dostlar
film sayesinde bir cok insan kitabi alip okumaya basladi ve aramiza katildi bence bundan mutlu olmaliyiz bence yapilabilecek en ii film yapilmis adamlar oscarlari bile tek tek topladilar |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen kingfingolfin Tarih: Ağustos 28, 2004 - 05:10:57 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bu bir görüş ve saygı duyulmalı ve gerçekten kitap açısından kitapta yansıtılan daha doğrusu benim algıladığım düşünceler açısından film rezalettir. fakat bu emeğe yapılan saygısızlık değildir. eğer böyle görenler varsa benim kanaatimde p.j tolkein'in emeğine daha büyük bir saygısızlık etmiştir. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen OZma Tarih: Temmuz 11, 2006 - 10:38:44 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Filim güzel sende en ufak şeylerde filme kötü deme.Aragorn"un kılıcı normal kılıç ilk iki bölümde ama gerçek kılıçc kralın dönüşünde alıyor. |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen galadriel89 Tarih: Ağustos 30, 2004 - 19:22:31 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | film kitabın anısı olucak diye bi şey yok çünkü peter j.da kitabın aynısı olucak diye yazmamış zaten oyüzden kitaptan farklı bi senaryo yazmışlar önemli olanda zaten kitabın ruhunu yansıtması zaten ve bunu da çok güzel yapmışlar belki bi daha bu kadar süper izlemeye doyamayacağın görkemli film olmıyacak biraz elinizdekinin kıymatini bilin |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen LoRDofMuRDeR Tarih: Eylül 02, 2004 - 20:09:56 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Güzel filmimiz müthiş bir emeğin ürünüdür kısa olarak. ama ROTK i büyük oranda bozan bir saçmalık olduğu da kesin. diğer filmler kitaptan ayrı sahnelerde başarılı ama P.J. babamız ROTK te yüzüklerin efendisi fan larını gerçekten üzecek bazı saçmalıklara girişmiş. Gondorlu lar inanılmaz ezikler! Bu kadar mağrur, asil bir millet(ne de olsa soylarında numenor kanı hala mewcut) nasıl olmuş da böylesine beceriksi bir hale getirilmiş anlamak mümkün değil. Zaten Minas Tirith i savuncak mecalleri kalmamış, iki nazgul göndersen , kaleyi teslim edecek haldeler. Tamam nazgul askerleri ümitsizliğe düşürüyor da, yine de askerler surları sawunabilecek halde olmalıydılar. Sonra Minas Tirith surları gecekondu gibi. Bir taş geldiği anda dökülüyorlar. Kitapta ön surda çatlak bile oluşturamıyordu sauronun ordusu, kapıyı zorluyorlardı bu kez.Cümle kapısını da kıracak bir sawaş aleti bulamıyorlardı, ancak cadı-kral iki kez üst üste hüküm sözcüğü söyleyip ancak indiriordu kapıyı. Filmde iki darbede kırılıyor kapı. İçerdeki gondorlular zaten ezik, dümdüz geçiyorlar üzerlerinden. Neredeyse bütün işi rohirrim yapıyor. Tamam Rohirrim in sawaştaki şanı çok büyük oluyor ama gondor nerede? Denethor u tam bir salak yapmışlar, bu kadar da öküz olabileceini tahmin etmiyordum. Hadi denethor u bu hale soktun, bari nedenini göster. Ak kuledeki palantir taşından bahset de bu kadar abuk durmasın denethorun hali. Tamam kitapta da kafayı yiyordu ama yne de vekilharcın bilgeliği, otoritesi bir süre
kendini gösteririyordu. Bunlar bayaı olumsuzdu ama ROTK yine de genel olarak üç filmin içinde en başarılısı. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen OZma Tarih: Temmuz 14, 2006 - 11:41:29 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Kitaptakinin aynısını yansıtmasını istiyorsun sen ama.Filim bu gerçek değil ya kardeş yapma böyle. |
]
KONUSMAYA HIC HAKKIMIZ YOK (Puan: 1) Gönderen beleg Tarih: Eylül 03, 2004 - 21:10:33 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | HIC BIR ZAMAN HICBIR SEKILDE HICBIR SEBEPLE BIR SEYLER SOYLEYEMEZSSINIZ UCLEME ICIN---SOYLEYIN BAKALIM HANGI FAZLANIZ FILMLERI GORUP DE KITAPLARI OKUMAYA BASLAMAMIS ?
ANKETTE AYNI CEVABI VERIYOR ZATEN....
SIMDI BIR KEZ DAHA P.J. VE KATKISI OLAN TUM INSANLIGA TESEKKUR EDELIM VE FILMIN ZORUNLU EKSIKLIKLERI DEGIL DE,IZLEMESI ZEVK VEREN FAZLALIKLARINI ÖVELIM.........LOTR suz kalmayın:) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen LoRDofMuRDeR Tarih: Eylül 05, 2004 - 11:44:12 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | P.J. babamız saolsun, çok çok iyi bir LOTR üçlemesi oluşturmuş. Safkan İngilizlerin bile şaştığı mükemmel bir dil var filmde. Konuşmaların içindeki tonlamalar, ingilizcenin kullanımı hayret verici. Görsel efektler, kurgu, karakter potreleri de çok derin. Kaldı ki kitabı önceden okuyanları tam tatmin edemeyen birşey war. O da kitaptaki o bambaşka atmosferin filmde eksik oluşu. Belki bu biraz da action miktarını artırmak için feda edilmiş sahneler yüzünden. Tabi ki film asla kitabın atmosferini VEREMEZ, bizimki boş bi istekten başka birşey deil |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen polgara (buyucu_polgara@mynet.com) Tarih: Eylül 05, 2004 - 23:46:59 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sanırım filmin rezil olmadığını anlamak için bi kaç kez daha izlesen fena olmaz. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen _Estel_ Tarih: Eylül 07, 2004 - 16:47:54 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | haklısın bende bunu soylemek istiyordum ayrıca anduril e dokunmak isteyen birine karsı aragorn o kılıca dokunursan olumunden baska bir sey bulamazsın demişti nasıl oluyorda narsil in kırk parcalarına boromir saygısızlık yapabiliyor hadi kitaba uyulmadı ama en azından hissettir ilginçtir bolesi cekilebiliyorken nasıl kitaba uyulanı cekilemiyor ki ? |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Legolasakif Tarih: Eylül 11, 2004 - 23:01:33 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Evet film ile kitap arasında birçok fark var ancak
Bu filmlerin rezalet olduğu anlamına gelmez.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Omin Tarih: Eylül 12, 2004 - 14:35:29 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Arkadaşım filimlerde bir çok eksik olduğunu filmin yönetmeni de dahil herkez farkın da.
Ancak 140 milyon dolar bütçeyle (ki senin bu kadar parayı yanyana gördüğünü sanmıyorum.) bundan daha iyisinin yapılabileceğini sanmıyorum. Ben filimde eksiklerden çok karakterlerde ki iyi değinilmemeye kızıyorum. Özellikle Aragorn kitabın bazı noktaların da kolcu kişiliğinden çıkıp kudretli bir görünüm alıyordu. ancak şunu düşünmek gerekir ki, kitabı okurken benim hayal gücüm filmdeki birçok sahneyi kafamda canlandırmaya yetmemişti ama film sayesinde kitaptaki birçok sahde artık kafamda daha iyi canlanıyor. O yüzden verildiği kadarıyla yetinip gerisini hayal gücüne bırakmamız gerekir. seninde bunu yapmanı öneririm. Daha iyi yorumlarda bulunman dileğiyle... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen serhan Tarih: Eylül 13, 2004 - 12:35:51 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bence sen üçlemeyi birkez daha izlemelisin.Tom bombadilin filmde olmamasının sebebini peter jackson şöyle açıklamış birincisi zaman ikincisi ise tom bombadilin yüzükle bir ilgisi olmaması.neden tom bombadilin filme konulmasını istiyosunuz anlamış değilim? tırtıl ın tarlasında geçen olaylar ve tırtılın onları yolcu etmesini niye istemiyosunuz ben söyleyeyim çünkü tırtıl sıradan biri Tom bombadil gibi sihirleri olan biri değil.Yorum sizlerin |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Prometheus Tarih: Eylül 15, 2004 - 06:42:22 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | eheuheh tom bombadil'in herhangi bir sihir özelliği taşıdığını bilmiyordum.
açıkçası henüz rotk'i de seyretmedim.
tom bombadil kitap açısından çok önemli bir karakterdir, hobbitleri mutlak bir ölümden kurtarmıştır. sanırım tom bombadil'i görmeyi istemek hakkımız. |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Leofold33 Tarih: Eylül 16, 2004 - 10:43:37 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Kitapla filmin farkli olmasi konusu ve tartismalari artik bayatladi. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen ibothorn Tarih: Eylül 21, 2004 - 14:48:07 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Abi bi rezil dediği için adama çok yüklenmişiniz.. Filmin çok güzel ve bir başyapıt olduğunu zaten herkes ve aldığı ödüller söylüyor ama LOTR fanleri olarak arzu edilen bu şeylerede saydı göstermek gerek. Çünkü biz faniz, adı üstünde... Ama Şahsen benim en çok üzüldüğüm nokta 3. filmdeki bazı olaylar. 30 Dunedain ve Halbarad, Elhoir Elladanın ve İmrahil ve adamları gibi savaşçıların olmaması, vede herşeyi ölüler yaptı gibi bir saçmalığın olması.Özelliklede Dunedain hastası olarak Halbaradı görmek bana büyük mutluluk verirdi.. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen imrahil7 Tarih: Eylül 01, 2005 - 15:23:54 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sende haklısın adamı yerden yere vuruyolar o zaman filmi izlemeyin kardeşim |
]
KUŞKUSUZ (Puan: 1) Gönderen beleg Tarih: Eylül 23, 2004 - 23:44:42 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ŞÜPHESİZ.TABİKİ SENİ ANLIYORUM ARKADAŞIM,BEN DE HALBARAD 'I GÖRMEYİ İSTERDİM VE DAHA NİCESİNİ.FAKAT ANLAYALIM ARTIK BU GERÇEĞİ,BÜYÜK ÖLÇÜDE MADDİ SARFİYATA KAYNAKLIK EDECEK TÜRDEN DEĞİŞİKLİKLER BUNLAR.NE KADAR ARZUMUZU KIRSADA İZİN VERMEMELİYİZ.ANLATABİLİYORMUYUM.KISACA HALBARAD DA VARDI DİYEBİLİRSİN :)
LAKİN BU DEMEK DEĞİLDİR Kİ FİLM REZİL.AKSİNE,KUŞAKTAN KUŞAĞA AKTARILACAK BAŞYAPITLAR SERİSİ NİTELİĞİNDE.BENCE SÖYLEYEBİLİRSEK,,,,,,,FİLMLER KİTAPLARA YAKIŞTI.HİÇ YOKTAN İYİDİR !! HİÇ YOKTAN !!!!!!!!!!!
SEVGİYLE KALIN YÜZÜK DOSTLARI :) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: tamam görüşlere saygı duyuyorum ama.... (Puan: 1) Gönderen ELENTARY (elentary@mynet.com) Tarih: Eylül 26, 2004 - 21:25:02 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya inanırmısınız aylar geçti siteye girmeyeli...belki yıl oldu....filmin üçlemesi bile sona erdi.....sitedeki isimlerin çoğunu tanımıyorum bile...
ama hala aynı şey tartışılıyor yahu....
evet tolkien kitapları yazmıştır.harika bir iş de yapmıştır.
ama P.J de filmi kendince çekmiştir.
bir kere yaşlı orman yokmuş.tamam ama o kadar kolaymı yani yüzlerce sAYFAYI SİNEMAYA UYARLAMAK...HEPİMİZ YÖNETMEN OYUNCUMUYUZ Kİ ...NERDEN BİLİYORUZ?
PJ herşeyden önce KİTABI OKUYAN VE OKUMAYAN İZLEYİCİYİ TEK BİR FİLMDE BULUŞTURMAK ZORUNDA....KİTABI OKUMAYANLAR BU HALİYLE BİLE FİLMİ SIKICI BULURKEN;SİZİN İSTEDİĞİNİZ HALİYLE İZLERLER MİYDİ bilemiyorum.....
yani anarion katılıyorum sana herşeyden önce emeğe saygı duymak lazım.....bu filmler olmasa belki uzun bir süre daha dünyanın yarısı yüzük ve orta dünyadan habersiz olacaktı....
bu tipte eleştiriler bana artık sadece uzun soluklu tartışma yazıları oluşturmak için yapılıyor gibi geliyor.....(kusura bakma arkadaşım seni tanımıyorum ama böyle hissettim.)
bunun yerine kitapları tartışmayı tercih ederdim.... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Raistlin-Majere Tarih: Haziran 27, 2006 - 18:10:01 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Peter Jackson böylesine uzun ve karmaşık bir öyküyü beyaz perdeye bu kadar harika bir şekilde taşımakla herkesin takdirini kazandı. Fantastik bir kitabın filmini çekipte bunu dünyanın en iyi filmi yapmak çok zor bir iş ve filmler kitaplara oldukça bağımlı. Tamam kabul ediyorum bazı eksiklikler, kitabı tamamlamayan yerler var ama buna rezalet demek büyük cesaret ister. Hem yönetmen kitabın aynısını çekseydi belkide Dünya sinema tarihinin en uzun filmi oludu. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen OZma Tarih: Temmuz 11, 2006 - 10:36:39 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bu filmi beğenmediysen siteden ayrıl.Filim ne sandın sen bunu. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Imaginations-of-Lost Tarih: Aralık 05, 2006 - 23:18:38 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Filmde elbette ki hatalar olacaktır fakat bunlar hata değil ticari kazanç sağlamak için uygulanan taktikler olarak nitelendirilir.Bahsettiğiniz Aragorn'a Isildur'dan geçen Narsil'in(Anduril) Filmde ancak 3.Bölümde dövülmesi vb... konular benimde canımı sıktı extended editionda işlenir diye umuyordum ki bu da olmadı.O halde geriye hayal dünyamız ve kitap okuma alışkanlığımız haricinde bir çare kalmıyor.Sitem gereksiz... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen Dennier Tarih: Nisan 13, 2007 - 19:20:15 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | film üçlemesi bir harika.filmde oynayanlar hayatlarının 2 yılını verdi.film kusursuz derim bşkada birşey demem. |
]
Re: Yüzüklerin Efendisi Üçlemesinin Rezilliği (Puan: 1) Gönderen evenstar_fade Tarih: Ağustos 20, 2008 - 21:39:45 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ya bir kere aragorn yıllardır kullanmıyor anduril'i çünkü kırılan kılıç'ın yeniden dövülmesi için önce yüzk'ün bulunması gerekiyordu ve kılıç ELrond'un divanından sonra onlar ayrıkvadi'den ayrılmadan dövülüyor kitapta ama artık bunları tartışmak mantıksız çünkü film kendi içinde uyumlu olacak şekilde yazılmıştır ve kitap kadar mükemmel olmasada genede mükemmel bir yapımdır kitaplar kadar iyisini ve kitabın aynısını beklemeden izlemeyi deneyin ve daha fazla karşılaştırmayın bence... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|