Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!!
Yayınlanma tarihi Mart 27, 2002 - 15:39:38 Gönderen RingMaster |
|
Anonim göndermiş " Bu yazıda ne demek istediğimi ancak kitabı okuyanlar anlayabilirler.Tabii ki herkes hak vermek zorunda değil ama bu da benim fikrim.
Şimdi filmde ve kitapta yüzük taşıyıcısı FRODO degilmi? Ancak 3.kitap bende farklı düşünceler oluşturdu.Çünkü öyle olaylar oluyorki FRODO tek başına yüzük taşıyıcısı ünvanını hak etmiyor, yada tek olsa başaramazdı dedim.
Bunları düşünmeme sebep olan kişi ise SAM oldu.Yüzük kardeşliği dağıldıktan sonra birlikte yola koyuldular;GOLLUM onlara katıldıktan sonra SAM pek çok defa FRODOnun hayatını kurtardı.Belki bir-iki seferde zaten FRODO kendini koruyabilirdi ama uyurken bir çok kezde gafil avlanabilirdi.SAM uykusuz geceler boyunca FRODOyu bekledi.Açlıktan ölmek üzere oldukları zaman GOLLUMu zorlayarak yiyecek bulmasını sağladı.Diyelimki bunlar önemsiz....
Orklar tarafından beklenen kuleye gelmeden önce örümcek SHELOBun bulundugu karanlık tünelde yolu bulmalarına yardımcı oldu.
Düşününki FRODO örümcek tarafından ısırılınca, SAM orda olmasaydı FRODOya ne olurdu?Örümcek zehrinin uyuşturucu etkisi geçmeden SHELOB a yem olabilirdi.Ama SAM ölmek pahasına örümceği öldürdü.
Yüzüğü takmasının ve kılıcı almasının sebebi yola devam etmek ve yüzüğü yok etmekti.Neyse FRODOyu kuleden kurtardı(büyük bir kahramanlıkla) ve yola devam ettiler.MORDOR DİYARINDA o pis ve iğrenç topraklarda tekrar FRODOYU himaye etti.O uyurken gidip suyu bulup getirdi.En sevdiği kapkacağını ve piposunu MORDORDA bir çatlağın içine atmaya razı oldu.
ORODRUİN DAĞI eteklerinde FRODOYU saatlerce sırtında taşıdı. FRODO tek olsa dağa ulaşabilir miydi acaba?Ve yine orda GOLLUM FRODOyu boğmaya kalktığında Onu tekrar kurtardı.
VE GOLLUMLA savaşırken FRODOYA kaçması için imkan verdi.
Aslında SAMve FRODO bile yüzüğün yok edilmesi için tam anlamıyla yeterli olmadı. (BU durumda GOLLUMDAN gerisi yalan zaten de neyse)GOLLUMUNDA yardımı(!) ile yüzük yok oldu.Düşünsenize FRODObile kıyamet çatlaklarının başında yüzüğü yok etmek istemedi.Bu da olayın en ilginç yanı oldu zaten,okurken insan şok oluyor.
Sözün özü ben tek BİR YÜZÜK TAŞIYICISINI kabul edemedim pek.En azından %50 -%50 paylaşıyorlar benim gözümde.....
SİZ NE DERDİNİZ?
YÜZÜK DOSTLARINA SEVGİLERLE! ELENTARİ "
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!!" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 14 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 1) Gönderen meri Tarih: Mart 29, 2002 - 15:05:03 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Anonim yolladığın için, cevabımı kime yazdığımı bilemiyorum,söylediklerin 3 kitap birlikte düşünüldüğü zaman mantıklı görünüyor. Ama Elrond'un divanında ortalık karıştığında Frodo minicik boyuyla ortaya atılıp "ben taşırım" demeseydi bunların hiçbir anlamı kalmazdı.Onun yerine Sam'in ortaya atılacağını zaten kimse beklemiyordur herhalde. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 1) Gönderen Doriath Tarih: Mart 30, 2002 - 17:44:38 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Frodo nun tek basına butun bunları yapamayacagını bende kabul adiyorum ama yuzuk tasıyıcısı derken ilahi bir varlıgı kastatmiyoruz zaten.Eğer Frodo kendini one atmasaydı kim yuzugu onun yaptıgı kadar iyi taşıyabilirdi ki?Ne bir Arif tek yuzugu alabilirdi ne de bir elf.İnsanlar zaten bunun icin cok zayiftilaro zman sadece hobbitler kalır.Ama hobbitlerde o kadar kapalıdır ki aralarında bunu yapabilecek bir tek Frodo var. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 1) Gönderen silvester Tarih: Mart 31, 2002 - 10:55:53 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Herkese slm!!
Evet belki haklısınız. Frodo yüzüğü ben götürürüm demeseydi hiçbirşey olmayacaktı.Ama bir de şöyle düşünün yüzüğü götürürüm deyip de götürememek var.İşte biz bunu tartışıyoruz. Yazıyı yazan arkadaş gerçekten benim çoktandır düşündüğüm şeyin
üzerine bir yorum yapmış ve bence çok haklı.
Frodo yüzüğü götürürüm dedi.Peki ya sonra??Eğer yanında Sam olmasaydı bence Frodo ASLA başaramazdı. Sam onu kaç kere tehlikelerden korudu. Onun için SHELOB' la savaştı, Frodoyu GOLLUM'un elinden kurtardı ve arkadaşın dediği gibi Frodo yürüyemeyecek halde iken onu saatlerce sırtında taşıdı.Bence
Sam'in Yüzüğün yok edilmesinde çok önemli bir payı vardı ve sonra kutlamalarda Sam'in adının pek geçmemesi beni çok üzmüştü.(Dokuz parmaklı Frodo ve yüzüğün hikayesi) gibi şeyler anlatılıyordu ve en azından arkadaşı Sam diye bir köşeye sıkıştırabilirlerdi bu fedakar arkadaşı..Ben de yazıyı yazan arkadaş gibi aynen bu görevi %50-%50 paylaştıklarını düşünüyorum. ve son birşey eklemek istiyorum bence LOTR' daki en tatlı karakterlerden biri SAM! Herkese böyle fedakar, böyle sadık ve iyi kalpli bir arkadaş diliyorum!!! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 01, 2002 - 19:08:40 | MERHABA ,
öncelikle Meri için bir açıklama yapmak istiyorum.Eğer yazıyı sonuna kadar okusaydın,yazının sonunda takma adımın ELENTARİ olduğunu görürdün.(kendi sayfamda bir sorun olduğu için giremiyorum.anonim olarak yazmak benimde hoşuma gitmiyor.Neyse gerçek adım tugba,takma adım ELENTARİ)
Yorumuna gelince;FRODO ortaya atılmasaydı bunların anlamı olmazdı diyorsunda,O zaten Orodruin dağına gelince yüzüğü atmaktan vazgeçmiyormu?
Tabi ki SAM in ortaya atılmasını beklemiyordum.Benim burada anlatmak istediğim ;her şekilde yüzük taşıyıcısı Frodo diye bahsedilmesine rağmen (ki filmi izlemeyen,kitabı okumayan arkadaşlarım bile onu böyle tanıyor)onun bu işi tek başına başarmamış olduğu idi.
Silvester ın dediği gibi ben Frodonun taşıyıcı olmasını sorgulamadım ki!Kahramanlık pastasını tek başına yemesini istemiyorum o kadar.
Zaten bence burada şöyle birşey var.Kitabın geneline bakılırsa yüzüğü taşımaya en uygun halk HOBBİTLER.Çünkü insanlar hırslı,arifler ve elfler çok güçlü olduğundan tehlikeli,cüceler bencil(ELRONDUN deyimi ile) orkları söylememe gerek yok herhalde?
Yani yazarın kendi zaten en başta yüzük taşıyıcılığına Hobbitleri uygun görmüş(hırssız,iyi,keyif düşkünü)Yüzüğü bulan bay Baggins olduğuna göre taşıyanda yeğeni olacak tabi,bahçıvanı degil...
Ama şu var Hobbit bile olsa tek başına yeterli değil.bir elin nesi iki elin sesi hesabı yani.
Doriath diyorsun ki hobbitler çok kapalı,ben de diyorumki benim gördüğüm SAM FRODO dan daha açık ve cesur,ayrıca dayanıklı.Yani eşitler diyelim(frodoseverleri kırmamak için)
Aklıma gelmişken tek aday frodo değildiki, o olmasa eminim legolas yada gimli de bunu isterlerdi eminim.(Elrondun divanında bu yüzden tartışmadılarmı zaten?Gimli yüzüğü bir elf götüreceğine ölürüm daha iyi demedimi? )
İşte burada devreye girende yazarın düşüncesi oluyor ve en uygun olan ırktan en çok gözde olanı öne atılıyor.(Bence yüzüğü bulan SAM in dedesi olsaydı eğer,ortaya atılan sam olacaktı.)Eninde sonunda bir hobbit yani...
neyse bir cevap yazayım dedim iyice uzadı.Ben böyle düşünüyorum,Katılanda sağolsun katılmayanda.....
SEVGİLERLE ! ELENTARİ
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 02, 2002 - 15:31:34 | Arkadaşlar ben de Frodo'nun bu işi tek başına yapamayacağına inanıyorum.Fakat benim söylemek istediğimn o değil.Konuyu biraz daha genişleteceğim.Kitabın başrolünde Frodo var gibi gözükse de bence aslında başrolde Sam var!Kitabın daha ilk sayfalarından itibaren Sam'in masallara,elflere ne kadar düşkün olduğu anlatılıyor.Hatta kitap yine Sam'le bitiyor.Belki saçma bir fikir olabilir ama aklımı kurcalayan konulardan biri de bu. |
]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 05, 2002 - 16:52:27 | Eminimki 2. ve 3. filmde Sam in rolünün ne kadar önemli olduğunu göreceğiz.(tabi PETERj. bir terslik yaratmazsa)
ELENTARİ |
]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 1) Gönderen supervelet17 (17@17.17) Tarih: Nisan 02, 2002 - 22:45:30 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bence de yüzde 50 50 olmasa da yüzde 60 frodonun yüzde 40 sam in olmalı |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 03, 2002 - 18:19:11 | Merhaba,
Ben Frodo'nun tek başına kahramanlık pastasını yediğini düşünmüyorum.Tek yüzük yok edildikten sonra Frodo hayatının geri kalanını yarı hasta bir şekilde kitap yazarak geçirdi ayrıca halk tarafından kahraman olarak seçilen Sam Merry ve Pippin'di.Frodo'nun tek yüzüğü taşımanın bedelini çok ağır olarak ödediğini düşünüyorum; tabii ki Sam'in de ona çok yardımı oldu ve o olmasa başaramazdı ama, Frodo'nun da dediği gibi 'birilerinin kazanması için birilerinin de kaybetmesi gerekiyordu' ve sanırım kazanan Orta Dünya'daki özgür halklar, kaybeden de Frodo oldu. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 05, 2002 - 16:49:03 | Frodo kahramanlık pastasını tek başına yiyor demekle kastettiğim şeyi sen yanlış anlamışşın.Filmi izleyenler ve sadece ilk kitabı okuyanlar YÜZÜK TAŞIYICISI olarak Frodoyu tanıyorlar demek istedim.Sam in çabaları göz ardı edilmesin dedim.
Ayrıca kaybeden Frodo olmadı ki!Shire da savaştan sonraki çabalarından sonra Sam ,Mery,Pippin kahraman oldular.Ama yüzük taşıyıcısı olarak hep Frodo anıldı.Ayrıca o yüzüğü taşımış olmak,ve sauronun yok edilmesinde görev almak onun için bir şeref olacağına göre pek bir kaybı yok.Parmağı dışında tabi.Şöyle diyebilirim;Boromir yüzüğün etkisinde kalmayı canıyla ödedi,Frododa parmağı ile..(Dağda yüzüğü atmak istemedi,çünkü oda etkilenmişti)
Ayrıca birilerinin kazanması için kaybeden kişi sauron oldu.Ve son olarak dediğin gibi Frodo SAM olmasa başaramazdı...... |
]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 05, 2002 - 17:43:09 | Öncelikle Herkese Selam
sanırım arkadaşlar sizler sadece LOTR'un 3 cilt kitabını alıp hızlıca ve sadece merakınızı gidermek için okumuşsunuz, ben Özel basılmış tek cilt Yüzüklerin Efendisi Kitabını almakla yetinmeyip Hobbit kitabı ve Orta Doğunun gizemini anlatan Silmarillion kitabınıda okudum ve kendimce tüm konuya ve mistik maceranın her anına hakim olduğum düşüncesindeyim. Tartışmanız oldukça açık sizler nedn sadece Frodo'nun kahramanlık ünvanını tek başına elinde tuttuğunu Yargılıyorsunuz oysa macerada 1 değil onlarca kahraman vardı ancak en önemli ve en can alıcı görev ve en tehlikelisi aynı zamanda Frodonundu çünkü taşıdığı yük hem tüm kötülüğü üstüne çekiyor hemde kendini karanlığın kalbine itiyordu çoğu zaman Sam'in Frodoyu kurtarmak için kendini cesurca tehlikenin içine attığını düşünebilirsiniz bu doğru ancak şu bir gerçekki Frodo zaten tehlikenin en büyüğünü kalbinin üstünde taşımak zorundaydı Yüzük onu etkiliyordu arkadaşlar onun iradesi bir çok kere yüzüğün isteklerine karşı çıksada kimi zaman zayıf düştüğü oluyordu , dikkatinizi çekmişse herkesten fazla o yoruluyor o uyuyordu bunun nedeni zayıflığı değil taşıdığı yüke direnmesi ve onun gücüne karşı koymasıydı, birçok gere Frodonun kendinden geçtiğini ve dışardaki tehlikelere karşı kendini koruyamadığını farketmişsinizdir, hatırlayın lütfen kara süvariler sadece onun peşine düşmüş ancak nehirde Elrond ve Gandalf nehri kabartıp onu kurtarmıştı o zaman kahraman listesine onları ta baştan koymanız gerekir. o taşıyıcıydı diğerleride onu korumakla mükelleftiler.
Sevgiler
-- Acrobat -- |
]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Nisan 05, 2002 - 17:44:39 | Öncelikle Herkese Selam
sanırım arkadaşlar sizler sadece LOTR'un 3 cilt kitabını alıp hızlıca ve sadece merakınızı gidermek için okumuşsunuz, ben Özel basılmış tek cilt Yüzüklerin Efendisi Kitabını almakla yetinmeyip Hobbit kitabı ve Orta Doğunun gizemini anlatan Silmarillion kitabınıda okudum ve kendimce tüm konuya ve mistik maceranın her anına hakim olduğum düşüncesindeyim. Tartışmanız oldukça açık sizler nedn sadece Frodo'nun kahramanlık ünvanını tek başına elinde tuttuğunu Yargılıyorsunuz oysa macerada 1 değil onlarca kahraman vardı ancak en önemli ve en can alıcı görev ve en tehlikelisi aynı zamanda Frodonundu çünkü taşıdığı yük hem tüm kötülüğü üstüne çekiyor hemde kendini karanlığın kalbine itiyordu çoğu zaman Sam'in Frodoyu kurtarmak için kendini cesurca tehlikenin içine attığını düşünebilirsiniz bu doğru ancak şu bir gerçekki Frodo zaten tehlikenin en büyüğünü kalbinin üstünde taşımak zorundaydı Yüzük onu etkiliyordu arkadaşlar onun iradesi bir çok kere yüzüğün isteklerine karşı çıksada kimi zaman zayıf düştüğü oluyordu , dikkatinizi çekmişse herkesten fazla o yoruluyor o uyuyordu bunun nedeni zayıflığı değil taşıdığı yüke direnmesi ve onun gücüne karşı koymasıydı, birçok gere Frodonun kendinden geçtiğini ve dışardaki tehlikelere karşı kendini koruyamadığını farketmişsinizdir, hatırlayın lütfen kara süvariler sadece onun peşine düşmüş ancak nehirde Elrond ve Gandalf nehri kabartıp onu kurtarmıştı o zaman kahraman listesine onları ta baştan koymanız gerekir. o taşıyıcıydı diğerleride onu korumakla mükelleftiler.
Sevgiler
-- Acrobat -- |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 1) Gönderen ELENTARY Tarih: Nisan 05, 2002 - 18:00:23 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Tamam sana katılıyorumda yüzüğü bir süre SAM de taşıdı.Oda tüm tehlikeleri kendine çekmiş olmuyormu yani?Yüzük keşke bana gelmeseydi demedimi?
Ama sam frodo böcek tarafından ısırıldığında sam yüzük taşıma görevini isteyerek aldı.Bırakıp gidebilirdide?o da yeterince korkmuştu...
Bence birazda bu açıdan bak yüzük dostu..... |
]
]
Re: GERÇEK YÜZÜK TAŞIYICISI KİM!!!!!!! (Puan: 1) Gönderen setypotter Tarih: Nisan 05, 2002 - 21:10:11 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | gercektende frodo tek basina kahraman gibi gorunuyor. hickimseden yardim almasaydi yada en bastan yuzuk kardesligi kurulmasaydi frodo belki tek bir gunu bile cikaramazdi... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|