Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması, Benzerl
Yayınlanma tarihi Mayıs 31, 2002 - 17:17:33 Gönderen ringmaster |
|
Obi-Wan göndermiş "Öncelikle bu iki fantastik eseri karşılaştırırken hangisinin daha iyi olduğu gibi bir kıyaslama kesinlikle söz konusu değildir.Bu yazı ikisininde fanı
olan biri tarafından yazılmıştır.
-Başlarken-
Söz konusu iki eserede tarihe damgalarını vurmuş,dallarında yeni bir çığır açmış,milyonlarca hayrana kendilerinin sevdirmişlerdir.İkiside yüzyılımızın en önemli eserleri arasındadır.İster beğenilsinler ister beğenilmesinler bu kabul edilmesi gereken en önemli gerçektir.İki hikayede yapıldıkları zaman çok beğenilmiş ve aynı zamanda çok eleştirilmişlerdir.Ama milyonlarında sevgisini kazanmışlardır.Aynı zamanda bu iki eserinde birbirleriyle pek çok ortak noktası ve büyük farkları vardır.
-Ortak Noktalar-
İki eserde iyinin kötüye karşı olan amansız savaşını konu edinir kendine ve hikayelerimizin kahramanları sıradan bir hayat yaşıyan ama potansiyellerinin farkında olmayan seçilmiş kişilerdir.
Luke ve Frodo yetimdir küçük bir köyde diğeri gözden uzak bir gezegende yaşar.Bulundukları yerden çıkmak ve maceralara atılmayı düşlerler ;ama ikiside bu an geldiği zaman buna cesaret edemez ve bir bilgenin,yol göstericinin onları iteklemesine ihtiyaç duyarlar.İkiside başladıkları bu yolculukta gerçek potansiyellerini,uzun zamandır gizli kalmış gerçekleri ve gerçek dünyanın düş dünyasıyla arasındaki farkı keşfederler.Aynı zamandada hayatlarının en karanlık zamanlarını yaşar ve gerçek dostluklar kurarlar.
İkiside hayatın gerçekleri karşısında olgunlaşırlar.
İkiside baba figürlerinin yok oluşuna tanık olurlar.Frodo Bilbo'nun Yüzük'ün hırsı tarafından kendini kaybettiği sırada açıkça Frodo'nun gözünde zavallı bir yaratık konumuna inmiştir hatta Frodo Elrond'un evinde neredeyse ona yumruk atma noktasına gelmiştir.Ama Bilbo sonunda kendine hakim olur ve Frodo'nun gözündeki yerine tekrar kavuşur.
Luke için ise olaylar daha acıdır hayatı boyunca onu yetiştiren amcası ve teyzesini kaybeder.Onun babasının yol göstericisi Obi-Wan tarafından eğitilir ve onu hiç sahip olmadığı babasının yerine koyar.Ama babasını öldüren Dart Vader Obi-Wan'ı
da öldürür.Aslında daha çok Obi-Wan kendini ölüme bırakır ve tıpkı Gandalf'ın Kazad-Dum'daki düşüşünün ardından terar geri gelmesi gbi çok daha güçlü bir biçimde ama sadece bir suret,bir yol gösterci olarak geri gelir.
Luke kaybettiği babasının ve babası olarak gördüğü kişilerin intikamını almak ve kaderiyle yüzleşmek için Vader'le karşılaşır ama onun gerçek babası olduğunu öğrenir.Onu karanlıktan döndürmeye çalışır ve es sonunda bunu başarırda;ama tam babasına kavuştuğu anda onu kaybeder.Ama ruhsal varlığını kurtarmış olur.İki öyküdede sayısı azalmış özel bir topluluk vardır.Lord O f The Rings'de bunlar Elfler'dir.Orta Dünya'nın ilk sahiplaeri olan Elf'ler zamanla azalmış ve Orta Dünya'yı terketişlerdir.Star Wars'da ise Jedi'ler vardır.Glaksinin eski savunucusu olan Jedi'ler onların tam karşıtı olan Sith Lordlarından biri olan eski Jedi Dart Vader tarafından yok edilmişlerdir.Hayatta kalanlar galaksinin ücra köşelerinde saklanıp eski ihtişamlı zamanlarından çok farklı bir zamana ayak uydurmaya çalışmaktadırlar.İki hikayede uzun zaman önce geçer.Tolkien'in hikayesi dünyamızın çok daha genç olduğu bir dönemde,Lucas'ınki ise uzun zaman önce bir Galakside çok çok uzakta geçer.
-Farklar-
Yol göstericiler Gandalf ve Obi-Wan çok farklıdırlar temelde aynı görevleri üstlenirler gizemli, tehlikeli,sevecen,bilge ve kendilerini feda edecek kadar cesurdurlar;ama Gandalf çok daha gizemlidir ne yaptığını açıklamaz,hata yapmaz,dünayadan bir insandan çok dünyadışı bir varlık portresi çizer.Obi-Wan ise daha insancıldır,hataları vardır ilk başta bunu bilmesekte daha sonra Anakin Skywalker'in Dart Vader'e dönüşünün onun kendisini çok iyi bir öğretmen sanıp Anakin'i karanlığa olan yolculuğuna engel olamaması yüzünden meydana geldiğini öğreniriz.
Frodo yolculuğunda Aragorn ile tanışır,bilge,cesur,güçlü ve yaşadıkları dünya hakkında çok şey bilen soylu bir savaşçıdır.
Han Solo ise bir kaçakçı,eski bir imparatorluk subayı ve hayatta en çok değer verdiği şeyin para olduğunu devamlı kendine hatırlatan biridir.Nitekim zamanı gelince sadece kendini düşündüğünü söyleyen bu adam arkadaşları için kendini bir çok kez feda etmeye kalkışarak,gerçekte iyi ve soylu biri ruha sahip olduğunu ortaya koyar.
Star Wars'da karakterler daha sıcak ve samimidir içine girmek daha kolaydır.Onlarla özdeşleşmek kolaydır çünkü hata yaparlar,fazla gözterişli değillerdir ve aslında bütün becerilerine rağmen daha sıradan karakterlerdir.
Lord Of The Rings'de ise karakterlerin içine giremeyiz ama aynı şey içine düştüğümüz macera için geçerli değildir.Tolkien'in eşsiz anlatımı sayesinde bizde başka bir yüzük kardeşi olur ve hikaye içinde kaybolup gideriz.Kahramanların içine giremeyiz ama onlarla arkadaş oluruz.
Seçimlere gelince olayların sonunda Frodo yaptığı seçimle herkezi şaşırtır hayal kırıklığına uğratır ve karanlığa yenilir.Ama karanlığın başka bir yaratığı Gollum sayesinde kurtulur ve bir açıdan kötülüğün ine kendine dönmesiyle macersını olgunlaşarak noktalar. Anakin ise karanlığa geçerek aynı şekilde bizi hayal kırıklığına uğratır.Ama onun için kurtuluş çok daha uzun zaman sürer Obi-Wan ile savaşır eritme çukuruna düşer ve Dart Vader haline gelir ve makineler sayesinde yaşamaya başlar.Ama makinelerden çok onu hırsı ve nefreti ayakta tutar.Bütün inandığı değerlere ihanet eder ve onların yokolmasınıda sağlar.
Yıllar sonra oda oğlunun özverisi sayesinde kurtulur
buradada kötülüğün sevgi sayesinde yok oluşuna tanık oluruz.
-Yeni Bir Dönem-
Tokien eserinin piyasaya çıkmasıyla edebiyat alanında yeni bir çağ başlattı ve bir çok edebiyatçı tarafından bir profesörün böyle bir yapıtı yazmasının ne kadar yanlış bir şey olacağı yolundaki eleştirilerine maruz kaldı.Ama kitap inanılmaz bir başarı yakaladı,yeni bir tür yarattı ve milyonlarca hayran kazandı ve kendine takipçi eserlerin ortaya çıkmasını sağladı.
Star Wars efekt kullanımında devrim yarattı gişe canavarı denen "Blockbuster" filmlerinin öncülerinden oldu. Aksiyon sinemasının temellerini attı ve bilim-kurgu fantazi sinemasına saygın bir yer kazandırdı.
-Bir birine bağlılık-
Gerçek Lord Of The Rings olmasa Star Wars gibi bir eser ortaya çoıkmaya bilirdi çünkü o zaman bu kadar popüler bir fantastik kültür belkide ortaya çıkmazdı.Aynı şekilde film olarak bakarsak Star Wars olmasa belkide Lord Of The Rings'in filmi çekilemezdi çünkü o zamanda bu kadar görkemli bir fantastik proje ortaya çıkacağı finansal alt yapıyı bulamazdı.
Sonuçta aslında yazacak daha çok şey var ama zaten yazı çok uzun oldu.Daha bir çok ortak konu var ama ben şimdilik burda bırakıyorum.İki fantastik eserde merak edenler için burada kısaca incelemeye alınmış durumda.
Umarım hoşunuza gider Barışla kalın.
"
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması, Benzerl" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 14 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 1) Gönderen Gimli-lotr (drobolsu@hotmail.com) Tarih: Haziran 01, 2002 - 10:44:12 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Harika..tebrikler demekten başka yapacak bir şey yok:) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 1) Gönderen asenawolf Tarih: Haziran 01, 2002 - 17:33:05 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) http://communities.msn.com/TheLordOfTheRingsLegends | Açıkçası uzun zamandır arkadaşlarımla konuştuğumuz bir konuyu yazmışsın,çok güzel olmuş,eline sağlık.Ben üşenmiştim ama senin kadarda başarılı olmayabilirdim çünkü Phantom Menace'den sonra S.W. fan bayrağını bırakmıştım.
Obi-Wan&Gandalf..Neredeyse aynılar,hatta Obi-Wan göz göre göre ölünce(tıpkı Gandalf gibi) gözyaşlarıma hakim olamamıştım.Bu bence yakaladığın harika bir ortak nokta.Ama S.W.da karanlık taraf daha sempatik,yani bir sürü Darth Vader hayranları var ama LOTR'da bu çok zor çünkü herkesin içinde yatıyor o karanlık güç.Birde bu iki filmi ayıran en belirgin özellik içeriği,LOTR görsel efektlerde devrim yaratmıyor,usulca felsefi va hayat dersi nitelikteki düşünceleri bize tattırıyor ama S.W.da bu pekde yok.Elf&Jedi konusuna kesinlikle katılıyorum,niye böyle ırklara gerek olur onuda bilmiyorum.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 1) Gönderen asenawolf Tarih: Haziran 01, 2002 - 19:42:11 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) http://communities.msn.com/TheLordOfTheRingsLegends | Obi-Wan sana birşey söylemek istiyorum,Hürriyette bir yazar bugün yazı yazmış S.W.2 tutmadı diye..Bayağı kötülemiş çok sinir oldum,yazarın e-mail adresini aradım ama bulamadım,çok şaşırdım."Dolmayan salonlar bunun ispatıdır"diyor oysa S.W. top 10'de no.1..Çok kızdım ya! |
]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 1) Gönderen Obi-Wan Tarih: Haziran 01, 2002 - 23:34:56 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Boş ver sen onları senin beğenmen yeterli.Eleştirmenler genelde filmleri eleştirmek için giderler.Bizim gibi heyecen dolu bir laç saat yaşamak için değil.Sinemaların boş olması ki değiller yaz ayıyla ilgili.Böyle büyük filmlere saldırmak genelde modadır.Mynet bunu öyle bir yapmışki anlatamam ve tamamen saçma eleştirilerde bulunmuş gir oku gül derim |
]
]
Star Wars vs. LotR (Puan: 1) Gönderen Silverberry (silverberry@yuzuklerinefendisi.com) Tarih: Haziran 02, 2002 - 00:29:46 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sevgili Obi-Wan, yine güzel bir karşılaştırma yapmışsın. Tebrik ederim. Analizlerin çok başarılı. Umarım sinemaya olan bu ilgin artarak devam eder. Barışla kal... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Star Wars vs. LotR (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 02, 2002 - 20:29:20 | aslında ben kendime göre karşılaştırırsam eger ;yüzüklerin efendisini okurken de izlerken de gandalfa hayran kaldım ,ama s.w'u izlerken tamamen anakindi favorim iyi de olsa kötü de olsa anakindir. bu arada tebrikler cok güzel yazmıssın. |
]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 1) Gönderen axana (axana@mynet.com) Tarih: Haziran 02, 2002 - 21:27:08 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) |
Bence ikisi arasındaki en büyük fark bir yerde onları söylediğin gibi birbirine bağlayan birinin edebi bir başyapıt, diğerininse sinemanın en önemli klasikleri arasında çoktan yer edinmiş olan bir film olması. Sana bu yönden katılmadığım tek nokta yüzüklerin efendisinin filminin elbet bir gün bir şekilde çekilecek olmasıydı. İlk çekilen film bence Star Wars nedeniyle çekilmişti ama bence şimdiki üçleme tamamen pjnin LOTR fanlığına yorulmalıdır.
Gandalfın bir Maia olduğunu bilmemize rağmen onun o kadar da olağanüstü göründüğüne katılmıyorum kitapta sıradan bir büyücü olarak görmüştük onu biz ama sonra geri dönüşüyle onun asıl gücünü öğrenmiştik.
Bence Star Warsta tam olarak karakterlerin içine girmek sözkonusu değil. Çünkü bu sonuçta film, onun düşünceleri, karakteri anlatılmıyor, onu biz yaşadığı olaylara tavrı ve davranışlarından çıkarıyoruz. Ve her zaman bir filmin karakterleri içine girmek daha kolaydır çünkü kitapta sen hayal edersin, ama filmde o hayal zaten önüne hazır sunulmuş olur. Kitaplarda ise her zaman (burada sözkonusu olan Tolkienin eserleri diyelim) karakterin seni düşündüren ve tam o böyle biri diye düşünüp karakteri bir kalıba koymuşken başka bir olaya tepkisi nedeniyle onun aslında öyle biri olmadığını görürüz.
Düşüncelerimi tam olarak anlatabildim mi bilemiyorum. Sanma ki benim Star Wars hakkında çok bilgim var, sadece şu son çıkana gittim ve orijinal üçlemenin özetini(geniş özetini) dinledim(arkadaşlardan) ve okudum. Açıkçası son film beni hayal kırıklığına uğrattı ama orijinal üçlemeye karşı merakımı da arttırdı. Ayrıca yazından Star Wars hakkında bilmediğim birçok şey de öğrenmiş oldum. Bu yazı için sağol.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 08, 2002 - 02:36:54 | axana LOTR'i iyi takip ettiğini önceki yazılarından biliyorum;ama şunu söylemeliyimki Star Wars'un orjinal üçlemesi yok.Star Wars ilk üçleme ve son üçleme diye ikiye ayrılmıştır.Ayrıca Obi Wan'ın Anakin'i karanlığa iten gerçek kişi olup olmadığını üçlemenin sonuncusunda göreceğiz.Bu nedenle Obi Wan hakkında şimdiden yorum yapamayız.Bana göre de bu iki film arasındaki en büyük fark Star Wars'un üç film ile bir olayı bitirip daha sora başa dönmesi.İki filmi de izledim LOTR'in hepsini okumadım .Star Wars'un ilk üçlemesi zamanının kült filmiydi.Şu an bile Amerika'da insanlar bu film için çadır kurup,sıraya giriyor.LOTR için sözüm yok tamam o da harika bir seyirci kitlesine sahip,fakat bu iki filmin karşılaştırılmasının nedeni arka arkaya(5 ay)gösterime girmesinden kaynaklanıyor.LOTR önceden meydanı kapladığı için Star Wars'a haksızlık edildiğine inanıyorum.Star Wars'un son filmi 2005'te gösterime girecek o zaman kadar LOTR tamamlanmış olacak.LOTR'u unutacak değiliz ama ben sadece sinema seyircisi gözlüğünden bakarak söylüyorumki ikisini karşılaştırmamak gerekir.Belki ortak noktalar vardır ama her ikisini de izlediğim zaman farklı duygularla doluyorum bu nedenle karşılaştıramıyorum.Sonuç olarak burası LOTR'in fan sitesi ne demişler her horoz kendi çöplüğünde öter.Yine de burdaki bütün arkadaşları bu konuda orta yolu bulmalarından dolayı kutluyorum.(Lütfen Star Wars hayranı olduğumu düşünmeyin sadece onun hakkında daha çok şey biliyorum sayılır)Axanacığım umarım sorularına cevap verebilmişimdir ve benim kim olduğumu anlamışsındır. Güç ve sevgi hep seninle olsun! |
]
:PPPPPPPPP (Puan: 1) Gönderen axana (axana@mynet.com) Tarih: Haziran 09, 2002 - 17:47:54 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | ay ay
çok duygulandım
bikere lotrun da star wars kadar hatta belki de daha fazla fanı var ama şimdi bunu kavgasını yapacak değilim. filmine haksızlık yapılmadı onun kötü olması bizim suçumuz değil:) ayrıca bisürü film var sanki şimdi giden mi fanı olacak. bana böyle bir kişi göster canımın içi. bence bu konuyu kapat senin lotru bitirmeye niyetin yok benimse star wars fanı olmaya. belki ilk üçlemeye giderim
yaaaa bak orjinal üçleme demedim:) |
]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması,Benzerlik (Puan: 1) Gönderen Taniquetil Tarih: Haziran 10, 2002 - 16:53:34 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | 1. dönem başından beri sanırım hala 1. kitaptasın canımın içii ama star wars fanı olduğunu da hiç sanmıom
|
]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması, Benzerli (Puan: 1) Gönderen Taniquetil Tarih: Haziran 05, 2002 - 22:14:50 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | çok iyi açıklamışsın obi, özellikle şu benzerlikler ve farklılıklar bölümünde sebepleriyle açıkladığın kısımlar çok mantıklı. tebrik ediyorum herkesin başaramadığı birşey bunları açıklamak....:) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması, Benzerli (Puan: 0) Gönderen Anonim Tarih: Haziran 10, 2002 - 17:22:33 | George Lucas,filminin bir bilim kurgu olarak değil fantazi türde olduğunu söyleyen bir yönetmen zaten ve benzerliklerin olması da doğal.
Yönetmen filmini çekerken mitolojiden de esinlendiğini belirtiyor.Tıpkı tolkien'in esinlendiği gibi.
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: Star Wars ve Lord Of The Rings Karşılaştırması, Benzerli (Puan: 1) Gönderen arelle Tarih: Haziran 12, 2002 - 23:23:26 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) |
çok güzel olmuş:) benzerlikler, farklar bölümleri özellikle...
ayrıca yazını okuyunca star wars hakkıdna bilmediğim bazı şeyleri de öğrenmiş oldum:) sağol:) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|