Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
Önceki Yazılar
|
Mart 21, 2013 - 08:08:57 · Kızıl Yolculuk (1)
Kasım 07, 2012 - 16:17:32 · Bitmemiş Öyküler Çıktı (10)
Kasım 07, 2012 - 16:00:58 · Rohan ve Türk Benzerliği Üzerine (0)
Kasım 07, 2012 - 15:56:46 · Hobbit Fragmanları (0)
Aralık 21, 2011 - 08:18:56 · Hobbit Trailer (0)
Ekim 10, 2011 - 10:09:41 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (2) (0)
Haziran 13, 2011 - 10:37:47 · Orta Dünya Tarihi: Kayıp Yol ve Diğer Yazılar (1) (5)
Haziran 13, 2011 - 10:34:53 · Hobbit Vizyon Tarihleri ve Isimleri Açıklandı! (0)
Haziran 13, 2011 - 10:18:39 · Oyun Fikirleri (2)
Aralık 03, 2010 - 08:08:20 · BBC Tolkien röportajı (0)
Kasım 22, 2010 - 11:15:26 · The Hobbit icin Gazete Ilani (2)
Ekim 22, 2010 - 11:31:19 · Hobbit oyuncuları (10)
Ekim 13, 2010 - 09:27:41 · Yüzüklerin Efendisi'nin Sırrı Ne? (2)
Haziran 02, 2010 - 07:54:36 · HOBBİT TEHLİKEDE (4)
Nisan 06, 2010 - 09:13:39 · Muhiddin-i Arabi'nin Eserleriyle Lotr ve Silmirallion'a Bakın (5)
Nisan 06, 2010 - 09:13:33 · Gölgelerin İçinden (0)
Ocak 19, 2010 - 08:58:13 · Born of Hope. LOTR Fan Filmi (11)
Ocak 08, 2010 - 15:45:13 · Hobbit'le İlgili Bazı Sorular (0)
Ocak 08, 2010 - 15:44:59 · Mucizeler Savaşı (6)
Ocak 08, 2010 - 15:44:38 · LOTR Filmlerindeki Sinir Bozucu Sahneler (18)
Eski Yazılar
|
|
LOTR: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı
Yayınlanma tarihi Temmuz 10, 2002 - 10:26:49 Gönderen ringmaster |
|
menekse göndermiş "Küçük cüsselerinden hiç beklemediğimiz kahramanlıkları yaptı kardeşlikteki hobbitlerin dördü de.Ama bana kalırsa bu hobbitlerden bir tanesi çok önemliydi...
Yüzük taşıyıcılığı çok zor bir zamanda onun olmuştu.
Ama yüzüğün en kuvvetli olduğu durumda bile ona
yenik düşmedi.Diğer yüzük taşıyıcılarının aksine aklında sadece yüzüğü takma düşüncesi yoktu.Onun düşündüğü şey her zamanki gibi frodo'ydu.Evet samwise her zaman kendinden önce onu düşünmüştü,onun için her şeyi yapabilirdi.Ve şüphesiz yüzük savaşındada önemli bir rolü vardı.
Bence yüzüklerin efendisinin en ilginç kişilerindendi o,çünkü gerçek hayatta asla göremeyeceğimiz kadar iyi bir dosttu...
"
|
| |
Oturum Aç
|
Henüz bir hesabınız yok mu? Yeni bir tane yaratabilirsiniz. Kayıtlı bir kullanıcı olarak tema yöneticisi, yorum yönetimi ve kendi adınızla yazı girişi gibi imkanlardan faydalanabileceksiniz.
|
|
"LOTR: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı" | Oturum Aç/Yeni Hesap Yarat | 12 yorum |
| Yorumlar gönderene aittir. İçeriğinden hiçbir şekilde site ve site yönetimi sorumlu tutulamaz. |
dikkat edilmeyen ama en önemli nokta (Puan: 1) Gönderen elfkral Tarih: Temmuz 10, 2002 - 11:59:12 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | evet menekse samwise ile ilgili söylediklerine katılıyorum. sam arka planda kaldı insanlarca. inanılmaz bir cesaret, büyük bir kararlılık ve mucizevi bir sevgi, dostluk. en az aragorn, gandalf, frodo ve diğerleri kadar payı var orta dünyanın kurtuluşunda. frodo şanslıydı. keşke hepimiz böyle bir dosta sahip olabilseydik. teşekkürler samwise ve teşekkürler menekse! |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen arelle Tarih: Temmuz 10, 2002 - 14:00:31 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) |
Samwise olmasayd, Frodo yüzüğü yok etmeyi başaramaz, daha Hüküm Dağı'na gelmeden pes ederdi diye düşünüyorum. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen silvester Tarih: Temmuz 10, 2002 - 17:53:38 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sam olmasaydı vay Frodo'nun haline!Sam onu kucağında bile taşıdı sırf o biraz dinlensin ve daha fazla yorulmasın diye..
Sam büyük olayların içindeki küçük kahramandı bence..Yüzüğe sahip olabilmek,şarkılarla anılmak,kahraman olmak adına olmadık işler yapmadı..Aslında belki bütün bunlar yani yüzük, kahramanlık onun umrunda bile değildi.O sadece sıradan bir yaşam sürüp, çok sevdiği bahçesiyle ilgilenirken edindiği gerçek dostu,Frodo'yu kaybetmeyi,ona bir zarar gelmesini istemiyordu, tek istediği yine Shire'da Frodo'yla sıradan ama mutlu bir yaşam sürmekti...Belki de öne atılmak istememesinin,geride ve gölgede kalmasının sebebi utangaç olmasıydı..Ve bu konuda herkesle sonuna kadar tartışabilirim,Yüzük'ün yok edilmesindeki en büyük pay Sam'e ait..O hep geride kalmayı ama geride kalmasına rağmen çok büyük şeyler yapmayı seçti, zaten kim ondan Elrond'un divanında ''Yüzüğü ben götürüm'' demesini bekliordu ki???Sam bunu yapamayacak kadar utangaç ve çekingendi ama en iyi dostu bunu kabul ettiğinde hiç çekinmeden onla gidebildi.
Tekrar söylüyorum sam, büyük olayların içindeki küçük kahramandı!!!!
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen TrAsH Tarih: Temmuz 11, 2002 - 01:15:32 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | bence yüzüğü taşıma şansı sam in elinde olsaydı yüzüğü frodo dan çok daha iyi koruyacağına inanıyorum çünkü sam in kalbi frodo nun kinden daha temiz miş gbi geliyo bana sam olmasaydı frodo bir çok kez yoldan çıkıp yüzüğün cazibesine kapılıp yüzüğü yok edemiyecekti hüküm dağının ağzında neler olduğunu biliyosunuz...
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen ELENTARY Tarih: Temmuz 13, 2002 - 13:36:19 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Her zaman Sam'in en az Frodo kadar iyi bir yüzük taşıyıcısı olduğunu savundum.Hatta bu konuda yazı bile yazdım.Fikirlerine sonuna kadar katılıyorum.... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen KediFelix (allegrettopianissimo@yahoo.com) Tarih: Temmuz 14, 2002 - 17:30:35 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Bence Samwise'a da yeterince ağırlık verilmişti.çünkü dikkat ederseniz,üçlemenin ilk kitabında imladris'e ulaştıklarında Frodo'nun gözünden dünya verilmişti.Son kitabında Frodo ve Sam kurtarıldıktan sonraysa Sam'in gözünden çevre anlatıldı ve bu kısım çok daha uzundu.Dahası kitabın son bölümlerinde hep Samwise'ın duygu ve düşünceleri var ,ya da ağırlıkta diyelim.Ama Frodo'nun Yüzükten kurtulduktan sonra neler hissettiğini tam olarak bilemiyoruz.Sam gözlerini açıyor ve Sam Gandalf'ı görüyor çok şaşırıyor yaşadığını öğrenince.Diğer maceralara da Sam'in şaştığını öğreniyoruz.
Dediğiniz gibi verilen bu dostluk karşılığını evlat sevgisiyle buluyor bence.Maceranın sonunda Frodo da en az Gandalf kadar esrarengiz gerçekten ve Sam Frodo oluyor denilebilir.
Tolkien bu küçük detayları ayarlamakla ne güzel yapmış. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen Silmaril_ Tarih: Temmuz 15, 2002 - 09:38:44 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Tamam sam kesinlikle mükemmel bir dost arkadaş ve yürekli sevgisi bol olan bir hobbit ama eğer yüzüğü taşıma görevi onun kaderinde olsaydı görev başarısızlığa uğrardı gibime geliyor çünkü daha ilk anada yüzüğü taktığında bile büyük samwise çağın kahramanı gibi şeyler düşünüyordu gerçi bu yüzüğün etkisi ama frodonun yüzüğü taşımak için en iyi karakter olduğunu düşünüyorum. |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen Connacht Tarih: Temmuz 15, 2002 - 23:40:21 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Sam Gamgee...Kitapta hem güzel yüreğine ve yaptıklarına sevinip, güldüğüm ve hemde gerçekten böyle birinin yaşamamış olmasının verdiği hüzünle ağladığım bir kişi... |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen cenay Tarih: Temmuz 19, 2002 - 20:07:32 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | sana nütün kalbimle katılıyorum menekse sam frodo için herseyını feda etmeye hazırdı bu yüzden gandalf samı frodoyla göndermisti sam de gandalfın yüzünü kara cıkartmadı frodo yu canı pahasına korudu ve görevin basarıyla bitirilmesinde büyük rol oynadı eger o olmasaydı yüzük sauron un eline gecicekti |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen Luthien_Tinuviel Tarih: Temmuz 20, 2002 - 21:31:26 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Samwise konusunda çok haklısın ancak Frodo ile Sam'in kişilikleri Tolkien'in harika bir ayarlaması.Nereye giderlerse gitsinler Sam Frodo'ya fiziksel konularda yardım etti; Sam ise Frodo'ya duyduğu saygı nedeniyle asla onun kadar umutsuz olmadı Frodo O'na manevi destek veriyordu.Hiç değilse ben böyle düşünüyorum :) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Re: En İyi Kalpli Yüzük Taşıyıcısı (Puan: 1) Gönderen POWER_OF_RING Tarih: Temmuz 26, 2002 - 05:47:43 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Evet SAM'ın yaptıkları hıc bır zaman gözardı edılemez.SAM'ın bütün bu yaptıgı iyiliklerin ve fedakarlıkların arkasındakı en buyuk guc FRODO'ya olan sevgısıydı fakat bir güç daha vardı ki O'da en az SAM'ın duydugu sevgi kadar güçlüydü.O güç korkuydu GANDALF'a karsı duydugu korku.GANDALF SAM'e ne demişti.''O'na iyi bak ve sakın yanından ayrılma''.İşte bu sözlerinde SAM'ın üzerinde etkisi olmustur.Şunu da bilmelisinizki ben kesinlikle SAM'ın yaptıklarıını küçümsemiyorum.Görüyormusunuz biraz sevgi ve biraz da korku insana neler yaptırıyor?ister sevgisinden istersede korkusundan yapmıs olsun,sonucta cok iyi işler yaptı. Aferin SAM oglum bravo :-)))))) |
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
Herkesin bildiği biri.. (Puan: 1) Gönderen Angelic Tarih: Temmuz 30, 2002 - 13:32:07 (Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder) | Merhaba,
Yazında herkesin gerçekten de aksini söyleyemeyeceği bir durumu gösterdiğin için teşekkür ediyorum.
Bence de Sam ilk kitaptan itibaren herkesi etkileyecek bir karakterdi. Gerek sadakati, gerekse temiz kalbi sayesinde. En azından bir kez Sam denince durup düşünürsünüz.
Yüzüğü taşıma konusunda herkesin bir görevi olduğunu düşünüyorum. Yani seçilmiş olanlar, tamamen kendi kaderlerince yönetilenlerdi. Frodo'nun yüzüğü taşıma görevi ona verilmeyecekti, eğer divanda kendini öne çıkarmasaydı. Nitekim Güçlü Boromir'in ve kardeşi Faramir'in rüyalarında bu malum olmuştu. Ortaya çıkacak buçukluk, Bilbo'da olabilirdi. Ancak neden Frodo oldu? Yüzükten o kadar korkmasına ve ondan iğrenmesine rağmen? Bu Bilbo'nun varisi olmasından da öte Frodo'nun kaderiydi. Birinin pis bir işi temizlemesi gerekiyordu. Buna kim cesaret edebilir ki? Peki Sam ona neden bağlıydı? Frodo ona iyi davrandığından mı? Bilbo'nun akrabası olduğundan mı? Kitapta yazdığı gibi, bitirilmesi gereken bir işi olduğunun farkında olduğundan mı?
Gruptaki herkesin bir görevi olduğunu söylemiştim. Sam sadakati ile Frodo'ya destek olarak oradaydı. Kısa bir süre için yüzüğü takmış olsa bile, kendine göre düşünceler kısa bir an için onun düşüncelerinde dolaşmıştı. Hatırlarsın, Gandalf herkesin kendi gücüne göre yüzükten etkilendiğini söylemişti. Sam'in gücü sevdiklerine olan bağlılığından geliyordu. O nedenle -bana kalırsa- yüzükten kısa etkilenmesi ve hemen kendini toparlaması bu bağlılığın eseridir.
Frodo olmazsa Sam, Sam olmazsa Frodo bu görevi başaramazlardı. Çünkü son anlara kadar Frodo'nun hali biliniyor. Sam'in desteğiyle görev tamamlanıyor. Frodo olmasaydı Sam tek başına gidebilir miydi? Bence hayır. Çünkü Sam'in önceliği Yüzük değil. Nitekim, bunu Shelob'un ininde de kanıtlamıştır.
Tabi bir de POWER_OF_RING'in değindiği nokta var. Çok çok iyi yakalanmış bir nokta. Belki de Sam bir kurbağaya çevrileceğinin korkusunu taşıyarak, ve belki de yolculuklarında ilk karşılaştıkları Yüksek Elf'lerin ona vermiş olduğu telkinler nedeniyle asla Frodo'nun yanından ayrılmadı. Belki de sevdiklerini kaybetme korkusu Yüzük'ün korkusundan daha ağırdı. Belki de yalnız kalma korkusu vardı. Kim bilir. Bilinen yegâne şey, Sam asla karşılaşamayacağımız bir dost. Onun sadece bir kitap karakteri olarak kalmasına yandığım bir dost.
Cevap verilmesi gereken asıl soru şudur: Gerçekte kim bir başkası yerine gerekirse ölüme gider?
_______________________________________________________
"Biz birarada olduğumuz sürece kardeşlik dağılmayacak, Aragorn"
|
[ Anonim kullanıcı iseniz, lütfen kayıt olun ]
|